Архив

За пръв път български журналист на Формула 1 – още преди промените. Интервю с три пъти световния шампион Ален Прост…

Станалият по-късно три пъти световен шампион във Ф1 – Професора АЛЕН ПРОСТ,

пред „Авто мото свят” – АВГУСТ 1989.

Специален пратеник на Формула 1 – Красимир Панчев

„СЕНА НЯМА ДА ПРОСТИ”, „ПРОСТ:„НАЙ-СИЛНОТО МИ ПРЕДИМСТВО…”

В какво се чувствате силен на пистата?

– Участвал съм в повече състезания от който и да е бил друг състезател, затова смятам, че имам повече силни страни от дргите. Преди всичко с участията се натрупва опит. Мисля, че опитът ми е

Публикацията ми тогава във в. "Авто Мото Свят" - преди да падне Берлинската стена...

Публикацията ми тогава във в. „Авто Мото Свят“ – преди да падне Берлинската стена…

най-силното ми предимство.

Надеждно ли са „обути” вашите състезателни машини (бел. авт. – основен спонсор на гумите във Ф1 по онова време беше „Гууд Иър”, с помощта на който беше осъществено интервюто)?

– Първият ми състезателен автомобил беше „обут” с гуми „Гууд Иър”. След това фирмата се оттегли от участие във Формула 1. Карах с други гуми. Когато „Гууд Иър” отново стана един от основните спосори на състезанията, отново  подкарах с техните гуми. Те са много качествени и се чувствам с тях сигурен на пистата.

-Какво мислите за спонсорите си?

-Без спонсори е невъзможно участието в едно автосъстезание. Ето защо съм щастлив, че зад мене стоят такива фирми, като „Марлборо”, „Гууд Иър”, „Шел”. Имаме много добри контакти помежду си. Например между мен и  „Марлборо”, моят спонсор от началото на участието ми във Формула 1, съществуват взаимно уважение и доверие.

В кого виждате основния си конкурент?

– Смятам, че това е Айртън Сена.

Има ли недостатъци болидите „МакЛарън Хонда МП 4/5”?

– Може би последната степен на скоростната кутия не е достатъчно надеждна, защото с нея имахме някои проблеми. Но иначе всичко е много добре. Не случайно тези коли са най-силни на пистата…

След 10-ия кръг на Шампионата и това състезание на „Хънгароринг” през 1989 г., в общото класиране водеше Ален Прост с 56 т., следван от Айртън Сена с 42 т. и Нейджъл Менсъл с 34 т….

В. „Авто мото свят”, 30 август 1989 г., Красимир Панчев

По това време на Прост предстоеше да премине във „Ферари” и това беше публична тайна. Въпреки това, неговият мениджър по връзките с медиите, предварително още при изпращането на моите въпроси от София  по факса, заяви, че г-н Прост няма да отговори на моя въпрос, свързан с това…

След това Прост наистина мина във „Ферари“…По-късно стана и за трети път Световен шампион! Викаха му още тогава Професора…

Сега Ален Прост е милиардер и живее в Монте Карло…Прост беше обявен и за Автомобилист на столетието след това…

Когато бях поканен на Ф1 като ВИП гост на „Гууд Иър“, посетих и павилиона на „МакЛарън Хонда“, където видях от метри и легендата Айртън Сена…

Имам го някъде в архива си от 120 филма на снимка, която лично съм му направил.