Volkswagen представи компактен електрически SUV още преди автомобилното изложение в Мюнхен
ID.CROSS е част от продуктова гама, в която групата Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, представи около 60 модела през 2024 и 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Блуме на медийна презентация преди автомобилното изложение в Мюнхен, което започна във вторник.
investing.com/news/stock-market-news, Публикувано на 09/07/2025, 08:08 ч.
© Reuters.
МЮНХЕН (Reuters) – Volkswagen представи концепция за нов малък електрически SUV в неделя като част от стремежа на автомобилния производител да предлага достъпни автомобили, задвижвани от батерии, на фона на по-голямата конкуренция по отношение на разходите и иновациите, американските тарифи и променящото се потребителско търсене.
ID.CROSS е част от продуктова гама, в която групата Volkswagen, най-големият производител на автомобили в Европа, представи около 60 модела през 2024 и 2025 г., заяви главният изпълнителен директор Блуме на медийна презентация преди автомобилното изложение в Мюнхен, което започна във вторник.
Очаква се компактният електрически SUV, чиято световна премиера ще бъде през лятото на 2026 г., да бъде на цена между 28 000 и 30 000 евро (32 780 и 35 121 долара), насочен към по-малко заможни клиенти, желаещи да закупят електрически превозни средства.
„Винаги сме се сблъсквали със сериозни предизвикателства“, каза Блум, позовавайки се на силната конкуренция, намаляващото търсене в Европа, ценовата война в Китай и търговското напрежение, най-вече американските вносни тарифи, които нанесоха тежък удар на марките Audi и Porsche на автомобилния производител.
„Но не се въздържахме“, каза Блум по отношение на предлагането на групата, което включва и хечбека ID.Polo EV – с начална цена от 25 000 евро – както и CUPRA Raval и SUV-а Epiq на Skoda.
Европейските автомобилни производители са изправени пред силна конкуренция от Китай в стремежа си да пуснат на пазара достъпни електрически превозни средства.
Притиснат от намаляващите печалби на ключовия пазар Китай и слабото търсене на автомобили в Европа, Volkswagen също така стартира мащабна програма за намаляване на разходите, която ще доведе до съкращаване на над 35 000 работни места, заедно с болезнени съкращения на капацитета в германските му заводи.