Hyundai Concept Three: Ето как ще изглежда EV4 на Hyundai
Hyundai представи Concept Three на IAA Mobility, предлагайки първи поглед към предстоящия компактен Ioniq 3. Технологията зад компактния модел вероятно е позната на Групата от Kia EV4.
Снимка: Hyundai Concept Three IAA25
hyundai.news, 09.09.2025 – 13:59
Електрическите автомобили Hyundai отдавна са позната гледка по европейските пътища. В Германия напр. около 28% от всички нови Hyundai, продадени през първата половина на 2025 г., са били изцяло електрически, в сравнение със средно 18% за пазара. И въпреки това корейската компания все още има голяма разлика в гамата си от електрически автомобили между малкия автомобил Inster, Kona Electric и кросоувъра Ioniq 5 от средния клас: в момента няма компактен електрически автомобил от Hyundai.
Kia отдавна предлага на пазара компактния SUV EV3, базиран на 400-волтовата версия на E-GMP, а EV4, класически компактен автомобил, който вече беше представен, е на път да влезе в производство. Отдавна се смяташе за сигурно, че марката Hyundai ще последва примера ѝ с Ioniq 3.
На IAA Mobility корейската компания представи Concept Three, първата концепция за компактен електрически автомобил от подмарката Ioniq. И не като компактен SUV в стила на EV3, а като компактен автомобил а ла EV4. Hyundai се стреми да предложи електрически автомобил във всеки сегмент до 2027 г., така че Ioniq 3 ще бъде еквивалент на добре познатия модел с двигател с вътрешно горене i30. С дължина от 4,29 метра, междуосие от 2,72 метра, ширина от 1,94 метра и височина от 1,43 метра, Concept Three е приблизително в същия клас по размер като VW ID.3.
Дори и да не е директно потвърдено, техническата ситуация е ясна: 400-волтовата платформа предлага два размера батерии съответно от 60,3 и 81,4 кВтч и задвижване на предните колела с мощност до 160 кВт. Модел със задвижване на всички колела с допълнителен заден мотор е поне в плановете на Kia, а не е съвсем невероятно и за Hyundai: Concept Three има подчертано динамичен дизайн и с предния си сплитер, големите джанти, дифузьор и заден спойлер почти напомня на състезателен автомобил. Следователно, Ioniq 3 N със задвижване на всички колела вече е възможен за премиерата на концептуалния автомобил. Независимо как ще изглежда производствената версия, произлизаща от това проучване, Hyundai ще се откроява силно от нетрадиционно проектирания Kia EV4.
Пикселното осветление, типично за моделите Ioniq, също ще играе важна роля в Concept Three. „Пикселите вече са по-изразителни, образувайки градиент, който добавя дълбочина и визуален ритъм към цялостния дизайн“, е начинът, по който Hyundai описва дизайна. Любовта към пикселния дизайн стига дотам, че Hyundai създава символична фигура, г-н Пикс, която е интегрирана в целия автомобил. Според Hyundai, това има за цел да събуди „любопитство, радост и емоционална връзка“.
Потенциален производствен модел може да бъде построен и в Европа, тъй като Hyundai вече произвежда i30 за Европа, както и Kona Electric, в завода си в Ношовице, Чехия. В съобщението си за IAA Hyundai подчертава „прехода на европейските производствени мощности към възобновяема енергия, като същевременно разширява интеграцията на рециклирани и устойчиви материали в дизайна на превозните средства“. Компактните електрически превозни средства ще играят „решаваща роля в справянето с градските предизвикателства в Европа“, а Ioniq 3 е предназначен да „направи електрификацията достъпна и привлекателна за европейските потребители“.
„Завръщането на IAA Mobility след четиригодишно отсъствие е истински важен етап и подобно събитие заслужава автомобил, посветен на емблематичния етап“, каза Ксавие Мартинет, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Europe. „Concept THREE представлява следващата стъпка в пътя на електрификацията на Hyundai Motor. Със своите компактни размери и дизайнерски език „Изкуство от стомана“, той въплъщава нашата визия за предоставяне на мобилност, която е практична, достъпна и емоционално резонира.“