Ferrari събужда духа на 80-те години с новия хибрид 849 Testarossa
Ferrari представи новия plug-in хибрид със задвижване на четирите колела в Милано, с който ще замени SF90 Stradale от 2019 г. на върха на гамата си. Новият автомобил ще се предлага и във версия „spider“ с прибиращ се покрив.
reuters.com/business/autos-transportation
Публикувано вторник, 9 септември 2025 г., 15:09 ч.
Ferrari във вторник – 9 септември, завърши обновяването на хибридната си гама с новия спортен автомобил 849 Testarossa, почит към известния оригинален модел Testarossa от 80-те години.

Ferrari 849 Testarossa Coupe е показано в сиво на представянето на модела в Милано, Италия, 9 септември 2025 г. REUTERS
Това изображение е предоставено от трета страна, без препродажби.Без архиви.
Ferrari представи новия plug-in хибрид със задвижване на четирите колела в Милано, автомобил, който ще замени SF90 Stradale от 2019 г. на върха на гамата си. Новият автомобил ще се предлага и във версия „spider“ с прибиращ се покрив.
Неговият 4-литров, осемцилиндров турбо двигател, разположен в средата на задната част, с мощност 830 конски сили, е съчетан с три електрически двигателя, за общо 1050 к. с., с 50 повече от SF90 Stradale. Той ще може да достигне максимална скорост от над 330 километра в час, се казва в изявление на компанията.
Началната цена е определена на 460 000 евро (540 000 долара) за купето и на 500 000 евро за версията spider, като първите доставки до клиенти са планирани съответно за второто и третото тримесечие на следващата година, започвайки от Европа.
И Ferrari 849 Testarossa Spider, със сгъваем твърд покрив, беше изложен по време на представянето си в Милано, Италия, 9 септември 2025 г.
Ferrari, водена от главния изпълнителен директор Бенедето Виня, пуска нови модели, като същевременно се готви да започне следващия месец, за да представи първия си електрически автомобил, част от триетапен процес, който ще завърши със световна премиера следващата пролет.
Това ще наруши традицията на Ferrari с ревящи бензинови двигатели, въпреки че Виня потвърди, че компанията ще продължи да произвежда бензинови и хибридни автомобили, както и електрически превозни средства.
През април Ferrari пуснаха новия хибриден 296 Speciale и неговата кабриолет версия, базирани на Ferrari 296 от 2021 г., другият хибриден модел на марката, който вече наближава края на жизнения си цикъл.
Като част от типично агресивния си път на пускане на нови модели, през юли Ferrari представи и изцяло бензиновото купе Amalfi, замествайки и обновявайки успешния Roma от 2019 г. в базовия сегмент на своята гама.