Архив

GAC Aion V стартира в Европа на цена от 35 990 евро

Китайският производител GAC обяви пускането на Aion V на европейския пазар на IAA. Като първи глобален модел на GAC, Aion V официално ще пристигне в Европа с цена, започваща от 35 990 евро. Ще бъде наличен на първите пазари в ЕС по-късно този месец.

Изображение: GAC

prnewswire.com (IAA), prnewswire.com (IAA), cnbc.com (интервю), 10.09.2025 – 11:05

Това означаваше, че действителното пускане на пазара се забави с почти година, през което време обаче ситуацията около първоначално предложените и по-късно одобрени от ЕС специални

AION V

AION V

тарифи за електрически автомобили, произведени в Китай, достигна своя край. Още през октомври 2024 г. на автомобилното изложение в Париж GAC потвърди, че електрическият SUV Aion V ще бъде първият модел на марката за Европа. Няколко модела с френски регистрационни номера дори бяха налични за тестови шофирания. Можете да прочетете впечатленията на Робин Енгелхард за Aion V тук.

„Появата на GAC на IAA бележи дългоочакваното навлизане на пазара. Според китайската компания, Aion V въплъщава основни ценности като „безопасен, екологичен, интелигентен и комфортен“ и по този начин точно отговаря на нуждите на европейските семейни потребители. С междуосие от 2,77 метра, Aion V е приблизително със същия размер като VW ID.4, постигнал е петзвезден рейтинг в краш теста на EuroNCAP и има батерия, която „е проектирана да не се запалва дори под изстрел“, според прессъобщението – вероятно визирайки теста за проникване на пирони, тест, често използван в Китай за оценка на безопасността на батериите на електрически автомобили.

С дължина от 4,60 метра, AIon V е в категорията SUV от среден клас. Автомобилът първоначално ще се предлага в Европа с батерия от 75,3 кВтч, предлагаща пробег от 510 километра според WLTP.

В Китай се предлагат и по-големи и по-малки батерии. Батерията може да се зарежда сравнително бързо; GAC заявява, че стандартният процес на зареждане от 10 до 80 процента отнема 24 минути; електрическите SUV-ове от други китайски производители в по-висок ценови диапазон отнемат повече време.

„Европейският пазарен план“ на GAC предвижда постепенно въвеждане. Продажбите трябва да започнат през септември в „Полша, Португалия, Финландия и други страни“. Заявената цел е да се постигне „пълно покритие на европейския пазар до 2028 г.“. За тази цел GAC установява партньорства и с европейски търговски групи и, според собствените си изявления, вече е осигурила десетки търговски обекти.

Разбира се, решението на GAC обхваща не само продажбата на нови автомобили, но и сервизно обслужване. Европейският център за дистрибуция на резервни части вече е открит в Холандия. Освен това е създаден местен екип за техническа поддръжка и сервиз, според съобщенията. След Aion V, Aion UT също ще бъде пуснат в продажба в Европа; моделът беше показан на IAA заедно с Aion V. Все още обаче няма график за пускането на пазара.“

В официалните си съобщения GAC не коментира очакванията за продажбите на Aion V в Европа. Въпреки това, Вей Хайган, президент на GAC International, направи това в интервю на IAA: В интервю за американския телевизионен оператор CNBC, мениджърът заяви, че GAC има за цел да продаде 3000 модела Aion V в Европа тази година, последвани от 15 000 бройки през първата пълна година на продажби през 2026 г. С нарастващата разпознаваемост на марката и навлизането на нови пазари в ЕС се очаква тази цифра да нарасне до 50 000 модела GAC годишно до 2027 г.