Hyundai ще произвежда Ioniq 3 в Турция
Hyundai ще произвежда предстоящия си Ioniq 3 в Турция. Потвърждението не дойде чрез официално изявление на компанията, а от Мурат Беркел, генерален мениджър на Hyundai Türkiye, в интервю на IAA.
Изображение: Hyundai
turkiyetoday.com, 12.09.2025 – 15:49
Коментарите не се появиха чрез официалните канали на Hyundai, но могат да се считат за надеждни, предвид позицията на Беркел. Неговото изявление беше ясно: „Ще започнем производството
на нашия модел Ioniq 3 следващата година. Това ще бъде първият електрически автомобил, който Hyundai произвежда в Европа за първи път в Турция“, каза той пред кореспондент на държавната информационна агенция Anadolu Agency (AA) на IAA. „Това ще бъде и първият електрически автомобил, изнесен от Турция за Европа след Togg.“
Самата информация не е изненадваща. От май е известно, че Hyundai планира да произвежда електрически автомобили, наред с модели с двигател с вътрешно горене, в завода си в Измит от август 2026 г. Досега не беше ясно кой модел ще бъде. Беркел посочи Великобритания, Германия и Франция като основни пазари за Ioniq 3.
На IAA в Мюнхен Hyundai все още не представи производствената версия на Ioniq 3, а вместо това представи дизайнерското проучване Concept Three, разглеждано като предварителен преглед на модела. Концепцията е компактен автомобил с размери 4,29 метра дължина, 1,94 метра ширина и 1,43 метра височина.
Hyundai не предостави технически подробности на изложението, а вместо това се фокусира върху дизайна. Проучването съчетава прави линии и заоблени форми с типичните за Ioniq пикселни светлини. То има умишлено динамичен дизайн, който придава на автомобила спортен вид.
Беркел също така потвърди дългоочакваното по отношение на технологията на Ioniq 3: той ще бъде базиран на електрическата глобална модулна платформа (E-GMP). „Благодарение на E-GMP, много електрически модели от сегмент А до сегмент Е могат да се произвеждат на една и съща инфраструктура. Hyundai ще бъде първият чуждестранен производител, който ще въведе тази технология в Турция“, каза той.
Той обаче не потвърди дали ще се използва 400-волтовата или 800-волтовата версия на платформата. Като се имат предвид EV3, EV4 и EV5 на Kia, 400-волтовата система е вероятна за този размер и ценови клас. 400-волтовата платформа предлага два размера на батериите от 60,3 и 81,4 кВТч и предно задвижване до 160 кВт.
Фактът, че Измит ще произвежда и електрически автомобили в бъдеще, вече е потвърден. В момента Hyundai произвежда основно малки автомобили с двигател с вътрешно горене за Европа в завода, по-специално i10, i20 и SUV-а Bayon, базиран на i20. Последните два ще бъдат актуализирани през 2027 г. и ще получат и хибридни версии. Заводът има капацитет до 245 000 превозни средства годишно, но това ще бъде временно намалено до 190 000 по време на преустройството за производство на електрически превозни средства.
Hyundai вече произвежда електрически автомобили в Европа в завода си в Ношовице, Чехия, където произвежда Kona Electric. Електромобилите от серията Ioniq обаче продължават да се внасят от Южна Корея, включително най-новото попълнение в гамата – малкият автомобил Inster.