Архив

Новата Skoda Octavia: 5 звезди от Euro NCAP

Новата ŠKODA Octavia получи пет звезди за високото си ниво на безопасност в краш тестовете на Euro NCAP.

Тази най-висока оценка признава отличното представяне на новата ŠKODA Octavia, което се разделя на защита на пътниците за възрастни и деца, защита на пешеходци и поддържащи системи за безопасност.

imagesНовата Octavia ще бъде представена на европейските пазари през следващите седмици.

Чешкият автомобилен производител също така ще представи новата ŠKODA Octavia Combi за първи път на автомобилното изложение в Женева.

Източник : Мрежата,  Септември 2025 г.

„За ŠKODA безопасността е един от ключовите приоритети,“ казва д-р Франк Уелш, член на борда на ŠKODA за техническо развитие. Той продължава: „Това важи и за новата Octavia. Нашата цел е Euro_NCAP.svgданаправим пътуването възможно най-удобно и безопасно както за шофьора, така и за пътниците.

С множество активни системи за подпомагане и цялостен пакет от функции за пасивна безопасност, този нов модел е най-безопасният досега”.

škoda_octavia_2019_md1„Резултатите от тестовете на Euro NCAP са още едно доказателство за нашето високо ниво на безопасност. Доволни сме от общия резултат от най-високата оценка от пет звезди от независими експерти“, обяснява Уелш.

Euro NCAP даде най-високи оценки за периферната защита на пътниците на възрастни, седнали отпред. Новата ŠKODA Octavia постигна 93% от възможния брой точки в тази категория.

Пътническото отделение остава стабилно; предно седящите манекени са почти неповредени след теста. Периферентната защита на седящи отпред възрастни с различни размери на тялото, в различни позиции на сядане, винаги е еднакво добра. По същия начин новата ŠKODA Octavia постигна много добри резултати по отношение на безопасността на децата.

Тестовите инженери на Euro NCAP дадоха висока оценка за защита на пешеходците за новата ŠKODA Octavia. Освен това тестващите бяха впечатлени от иновативните системи за подпомагане на безопасността на Octavia, включително оборудването,  като стандарт в страните от ЕС, като електронен контрол на стабилността (ESC) и  предпазните колани на водача и пътника.

Новата ŠKODA Octavia също използва системи за активна безопасност, които преди бяха запазени за автомобили от по-висок клас.

Те включват Front Assistant с функция за аварийно спиране (от май 2013 г.), Lane Assistant, поддържащ Octavia в лентата, мултиколлизионна спирачка с автоматична спирачна намеса по време на 585220_v2инцидент, Crew Protect Assistant за защита на автомобила при инциденти и Driver Activity Assistant за разпознаване на умората на водача. Тези системи помагат за избягване на злополуки или за смекчаване на последствията от тях за пътниците и другите участници в движението.

Водачът и пътниците са добре обгрижени с цялостен пакет от елементи за пасивна безопасност. До девет въздушни възглавници във фино настроено взаимодействие с 3-точкови предпазни колани реактивно предпазват пътниците от нараняване.

За първи път в ŠKODA Octavia се предлагат странични въздушни възглавници отзад и въздушни възглавници за коленете (стандартни в страните от ЕС). Освен това, прецизното шаси, дългото междуосие и здравата структура на каросерията осигуряват изключително стабилно управление на най-новия модел ŠKODA.

От началото на 2020 г. тестът използва мобилна бариера с тегло 1400 килограма, движеща се с 50 км/ч към насрещно движещо се превозно средство, също движещо се с 50 км/ч. Освен това, на мястото на водача се използва ново поколение тестов манекен THOR-50M (Тестово устройство за обезопасяване на хора). Той включва значителни подобрения по отношение на биопрецизността и сензорите и представлява средностатистически възрастен мъж с тегло 76,6 кг. При теста за страничен удар скоростта на бариерата е увеличена от 50 км/ч на 60 км/ч, докато теглото ѝ се е увеличило от 1300 килограма на 1400 килограма.

Тези промени означават, че тестовото превозно средство трябва безопасно да абсорбира с 55% повече кинетична енергия от преди. Изискванията за автономно аварийно спиране също са станали по-взискателни, например с включването на повече сценарии на кръстовища, както и защита от сблъсък за велосипедист, пресичащ пътя под прав ъгъл спрямо посоката на движение и излизащ зад препятствие. Диапазонът на скоростта за сценарии на автономно спиране е разширен с 10 и 15 км/ч. Сега се оценява и безопасността след произшествие.

Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) е европейска доброволна програма за оценка на безопасността на автомобилите (т.е. Програма за оценка на нови автомобили), базирана в Льовен, Белгия. Създадена през 1996 г., първите резултати са публикувани през февруари 1997 г. Първоначално е стартирана от Лабораторията за транспортни изследвания за Министерството на транспорта на Обединеното кралство, но по-късно е подкрепена от няколко европейски правителства, както и от Европейския съюз (ЕС). Мотото ѝ е „За по-безопасни автомобили“.

История

Euro NCAP е доброволна система за оценка на безопасността на превозните средства, създадена от Шведската пътна администрация, Международната федерация по автомобилни изследвания и тестване и Международните организации за потребителски изследвания и тестове, подкрепена от четиринадесет членове, както и автомобилни и потребителски организации в няколко страни от ЕС. Те предоставят на европейските потребители информация относно безопасността на пътническите превозни средства. През 1998 г. операциите се преместват от Лондон в Брюксел.

Чешкият автомобилен производител също така ще представи новата ŠKODA Octavia Combi за първи път на автомобилното изложение в Женева

Чешкият автомобилен производител също така ще представи новата ŠKODA Octavia Combi за първи път на автомобилното изложение в Женева

Програмата е моделирана по Програмата за оценка на нови автомобили, въведена през 1979 г. от Националната администрация за безопасност на движението по магистралите на САЩ. Докато първоначално са се оценявали само резултатите от краш тестовете, оценките на системите за активна безопасност, както и на системите за подпомагане на водача, сега имат по-голяма тежест в общата оценка. До 2019 г. критериите за оценка се затягаха на всеки две години. От 2020 г. се прилагат тригодишни интервали, които вече обхващат не само сценарии за активна и пасивна безопасност, но и третични аспекти на безопасността, като например аварийно повикване.

Преди въвеждането на Euro NCAP купувачите на автомобили имаха малко информация дали един автомобил е по-безопасен от другия; по това време Обединеното кралство изискваше само челен удар с 48 км/ч (30 мили/ч). Първите оценки на група от най-продаваните автомобили са публикувани през 1997 г., оттогава Euro NCAP е тествала повече от 1800 нови автомобила, публикувала е над 600 оценки и е помогнала за спасяването на над 78 000 живота в Европа, и е насърчила производителите да произвеждат по-безопасни автомобили. В резултат на Euro NCAP автомобилите на европейските автомобилни производители са станали много по-безопасни през годините. Резултатите от тестовете обикновено се представят от моторната преса и от своя страна оказват голямо влияние върху потребителското търсене на дадено превозно средство.

Предишни поколения на OCTAVIA също получиха максималния тестов резултат от пет звезди.

От 2008 г. насам всички 14 нови модела ŠKODA постигнаха най-високата оценка.

Резултатът ще бъде валиден до края на 2028 г. в целия Европейски съюз, както и в Обединеното кралство и Норвегия.