Архив

Моделна година 2026: Volvo EX90 получава 800-волтова технология

Volvo оборудва моделната година 2026 EX90 с 800-волтова електрическа система, която позволява по-бързо зареждане. При идеални условия, достатъчно мощност за около 250 километра може да бъде получена за 10 минути. Освен това, ще се използват нови чипове Nvidia Drive AGX Orin, за да се осигури повече изчислителна мощност за асистиращите системи.

Изображение: Volvo

volvocars.com (Великобритания), volvocars.com (САЩ), 23.09.2025 

През март дъщерното дружество на Geely вече обяви, че Volvo ще предприеме решителни действия с предстоящата промяна на моделната година: след електрическия луксозен седан ES90, EX90 volvo-ex90-adds-faster-charging-for-2026-flagship-electric-suv-has-800v-tech-257958-7също ще бъде оборудван с 800-волтова електрическа система. Флагманският SUV е в гамата на производителя от миналата година, но досега шведската компания разчиташе на 400-волтова технология.

Компанията очаква удвояването на напрежението да подобри по-специално производителността на дълги разстояния. Тъй като при зареждане с по-високо напрежение протичат по-ниски токове, генериращи по-малко топлина, батерията може да се зарежда на по-високо ниво на мощност. Volvo все още не е посочила максимална стойност, но в бъдеще би трябвало да е възможно да се зареди достатъчно мощност за 250 километра за 10 минути на подходяща станция за бързо зареждане при идеални условия.

Технологията вероятно ще бъде подобна на тази на седана му, ES90, който е базиран на същата платформа, наречена SPA2. Той зарежда с пикова мощност до 350 кВт, а пиковата мощност на зареждане на обновения флагмански SUV също вероятно ще бъде на това ниво. В предишната 400-волтова версия фабричната спецификация все още беше 250 кВт. Това би трябвало да позволи батерията да се зареди от 10 до 80 процента в рамките на 29 минути. В нашия тест EX90 не достигна тази цифра.

В допълнение към 800-волтовото подобрение, моделната година 2026 ще се възползва и от оптимизиран софтуер за управление на батериите, който е проектиран да работи в перфектна хармония с другите подобрени компоненти и допълнително да намали времето за зареждане. Благодарение на 800-волтовата технология, Volvo също така успя леко да намали теглото на двигателите и батерията. И тук са достатъчни по-тънки кабели поради по-ниските токове.

В същото време ускорението също би трябвало да се възползва от по-високото напрежение. По отношение на пробега, технологичната актуализация едва ли ще има голямо значение, тъй като енергийното съдържание на батериите не е увеличено. Версията със задно задвижване с батерия от 104 кВтч има максимален пробег от 620 километра според цикъла WLTP.

Базираната в Гьотеборг компания обновява своите процесори

Volvo не само е подобрила капацитета си за зареждане, но и изчислителната си мощност. В бъдеще производителят ще разчита на два чипа Nvidia Drive AGX Orin за своята Core Computing Platform, които могат да извършват около 500 трилиона операции в секунда. Това ще бъде от полза предимно за асистиращите системи. Като част от сервизните интервали, вече доставените 400-волтови EX90 също ще бъдат оборудвани с по-мощните процесори.

С промяната на моделната година, шведско-китайският автомобилен производител въвежда функцията „Connected Safety“. Превозните средства са свързани в мрежа помежду си и се предупреждават взаимно за инциденти, хлъзгави пътни условия или други опасни ситуации. Освен това, асистентът за паркиране и функцията за автоматично аварийно управление са подобрени. Функцията „E-Call“ на асистента за аварийно спиране е напълно нова. След като превозното средство спре безопасно, то автоматично се обажда на гореща линия за спешни случаи.

EX90 от моделната година 2026 е наличен за поръчка сега и започва от 85 990 евро в Германия. За пазарите във Великобритания и САЩ цените за моделната година 2026 все още не са разкрити. Миналата година цените започваха съответно от £82 660 и $79 995. Производството е планирано да започне в средата на ноември. SUV-ът ще разполага и с електрохроматичен панорамен стъклен покрив с регулируема прозрачност.