Пак: Skoda възроди купе със задно задвижване – но само в страната на фантазиите
Само да беше истинско.
Официален рендер на концептуалния автомобил Skoda 110 R
Снимки от: Skoda
Източник: motor1.com/news
Защо не всички автомобилни производители правят това? Това е въпрос, който си задаваме всеки път, когато Skoda възкреси автомобил от отминала епоха. За пореден път чешката марка, част от Volkswagen Group, прилага най-новия си дизайнерски език към виртуален концепт, който възражда важен модел: 110 R.
На снимката в долната част, оригиналният автомобил дебютира през 1970 г. с цена, еквивалентна на около 40 месечни заплати. Въпреки стръмната цена от 78 000 крони, моделът постигна огромен успех, като по време на 10-годишния производствен период, приключил през декември 1980 г., бяха продадени 57 085 бройки. Превъртайки напред към 2025 г., купето със задно задвижване се завръща, макар и само в дигитална форма. Оригиналният четирицилиндров 1,1-литров двигател, разположен отзад, е премахнат, заменен от електрически мотор.
Вместо да поеме по ретро пътя, дизайнерът на Skoda – Рихард Швец, се зае изцяло с модернизирането на 110 R с дизайнерския език „Modern Solid“ на компанията. От фарове и задни светлини, които се отварят с плъзгане, до аеродинамични джанти, купето е всичко друго, но не и класическо.
Черната лента отпред скрива сензори, за да изчисти дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, докато функционалните вентилационни отвори под задните странични прозорци наподобяват отворите за двигателя на автомобила от 70-те години на миналия век. Отзад, винтидж емблемата „S 110 R“ отдава почит на вдъхновението на концепцията.
Най-новият измислен модел от серията „Icons Get a Makeover“ на Skoda е изцяло посветен на чистите повърхности. Въпреки че техническите спецификации не са били измислени, можем да предположим, че дизайнерът е искал 110 R да бъде възможно най-лек. Неговият предшественик е тежил едва 880 килограма.
Оригиналът не е бил особено бърз, дори по стандартите на 70-те години на миналия век. Ускорението от 0 до 100 км/ч е отнемало 19 секунди, като оскъдният двигател с мощност 52 к.с. е
предавалмощност чрез четиристепенна ръчна скоростна кутия, монтирана пред задния мост. Разпределението на теглото е било 43:57, а автомобилът е имал два товарни отделения: едното е разположено под предния капак, а другото зад задните
На снимките – официални рендери на концептуалния Skoda 110 R..
За Skoda би било трудно да убеди експертите да одобрят такъв автомобил през 2025 г., като се има предвид как сегментът на купетата продължава да се свива. Освен това, изцяло електрическата конфигурация не би помогнала на привлекателността на купето. И нека бъдем реалисти: Skoda няма престижа на марката, за да привлече достатъчно купувачи на спортни автомобили, за да направи подобен проект жизнеспособен.
Има и други модернизирани стари Skoda:
Напр. – Skoda Felicia Fun 2025 Concept.
Забравеният пикап на Skoda се завръща – и изглежда по-добре от всякога…