Honda N-One E е мъничък електромобил с голям пробег
Няма огромна батерия, но е толкова малък, че не се нуждае от такава, за да стигне далеч.
Honda разкрива спецификациите на своя електрически кей автомобил N-One e за японския пазар.
Той има батерия от 29,3 кВтч, която му осигурява 183 мили електрически пробег, което е чудесно за кей електромобил.
Версия на N-One e с по-широки калници ще бъде пусната в Европа.
Honda N One e © insideEvs.com Copyright
Най-продаваният електромобил в Япония днес е електрическият кей автомобил Nissan Sakura, но Honda иска да го детронира с новия си N-One e, който дебютира тези дни с далеч по-добри спецификации. Honda N- One съществува от повече от десетилетие, но се задвижва само с гориво. Това е първият електрически вариант на модела.
Honda все още продава N-One с бензинов двигател, но лесно можете да ги различите по уникалния по-боксообразен дизайн на електрическия модел с квадратна предна част и уникално оформление на задната част. Но това, което прави N-One e специален, е неговата батерия с капацитет 29,3 киловатчаса, която му осигурява пробег от 295 километра по WLTP, което е много за автомобил с толкова малък отпечатък.
Това е почти толкова пробег, колкото на автомобили от един клас по-горе, като BYD Seagull, Hyundai Inster или Renault 5 E-Tech с малка батерия. Но си струва да се отбележи, че при по-строгия тестов цикъл на EPA този пробег би бил малко по-нисък.
Основният му конкурент, Nissan Sakura, има батерия с капацитет 20 кВтч, която му отвежда само 180 км с едно зареждане. Honda не споменава мощността на N-One e, но както всички kei автомобили, той е ограничен до 64 конски сили, което е достатъчно, за да не се усеща бавен автомобил с такъв размер. Производителят споменава, че зареждането чрез вграденото 6 кВт AC зарядно устройство отнема 4,5 часа, докато бързото зареждане с постоянен ток до 80% при 50 кВт отнема около 30 минути.
Това, което прави N-One e уникален, е, че предлага двупосочно зареждане с функционалност „от превозно средство до товар“ (V2L) и „от превозно средство до дом“ (V2H), което може да осигури до 1,5 кВт за захранване на всяко външно устройство. Освен това може да действа като резервен източник на захранване за къща. V2H може дори да помогне за намаляване на сметките ви за електричество, като зарежда през нощта, когато тарифите са по-ниски, а след това се изключва от мрежата и работи на батерията през деня.
Honda казва, че не е жертвала вътрешното пространство, като е превърнала N-One в електромобил. Отбелязва се, че батерията, използвана в този автомобил, е тънка и не навлиза толкова много в пространството за краката на пътниците. Тя би трябвало да предлага и по-добра позиция за шофиране от обикновения N-One, като воланът е преместен с 37 милиметра по-близо до водача.
Кей-кар версията на N-One e е строго за японския пазар, където 40% от всички нови автомобили са кей-кари. Освен популярния Sakura, той ще се изправи и срещу нов и потенциално сериозен конкурент под формата на изцяло електрически кей-кар от BYD. Това е първият кей-кар, произведен от производител, който не е от Япония, и показва намерението на BYD да доминира в сегмента на електрическите автомобили дори в Япония, където електрическите автомобили не са се наложили толкова, колкото се очакваше.
Ще има и различна версия на N-One, с изпъкнали калници, подобни на тези на рали автомобили, и по-широка следа, която ще се продава в Европа и други пазари. Беше представен от Honda Super EV Concept, който се изкачи на хълма на „Фестивала на скоростта в Гудууд“ тази година.
Изборът на „Гудууд“ за място за дебюта на прототипа не е случаен, тъй като Honda казва, че производственият електромобил ще осигури „вдъхновяващо, сърцераздирателно изживяване при шофиране“, така че можем да очакваме да бъде малко спортен. Това ще бъде вторият опит на Honda да завладее сегмента на субкомпактните електрически автомобили в Европа, след като характерният и забавен Honda-e не успя да остави своя отпечатък, най-вече защото беше твърде скъп.
Новият модел трябва да постави достъпността на първо място, ако има някакъв шанс да успее в Европа, където BYD Seagull (известен още като Dolphin Surf) предлага много електрически градски автомобили за не много пари.