Архив

2026 Dacia Sandero: Най-продаваният автомобил в Европа най-накрая става хибриден

Фейслифтът в средата на цикъла допълнително отдалечава малкия автомобил от имиджа му на евтин.

Сн. 2026 Dacia Sandero Stepway

Решението на Renault да купи Dacia в края на 90-те години се оказа майсторски ход. Някога посмешище в автомобилната индустрия, румънският автомобилен производител процъфтява през 2026 Dacia Sanderoпоследните няколко десетилетия. Sandero беше най-продаваният автомобил в Европа като цяло през 2024 г. и е най-популярният модел сред клиентите на дребно от 2017 г. Само миналата година близо 310 000 души са купили суперминито.

Въпреки че конкурентите в този ценови диапазон са малко, Dacia не позволява на изключително успешния си автомобил да се бави. За 2026 г. Sandero и неговият псевдо-здрав брат Stepway получават фейслифт в средата на цикъла. Дизайнерските промени се простират до седана Logan и комбито Jogger, като и четирите модела получават преработени фарове, които ограждат актуализирана решетка, проектирана да създаде илюзията за едно цяло.

Отзад Dacia добавя пикселен ефект към LED задните светлини, които продължават да се простират нагоре при Jogger за външен вид, подобен на Volvo. Sandero Stepway вече разполага с матово черна лента, включваща името на марката, макар че е едва видима. Какво се случи с традиционните емблеми?

Промените в екстериора се допълват от новопроектирани алуминиеви джанти и нови капаци за по-евтините варианти, които са на стоманени джанти. Антена с перка на акула вече е стандартна, а в зависимост от модела, към палитрата се присъединяват два нови цвята, кехлибарено жълто и пясъчно.

Въпреки че Dacia остават едни от най-достъпните автомобили в Европа, те не пестят от характеристики. За 2026 г. гамата ще получи по-голям 10-инчов сензорен екран с безжични Apple CarPlay и Android Auto. Sandero, Sandero Stepway, Jogger и Logan ще получат и индукционна зарядна станция, автоматични фарове, камера с множество изгледи и електрически сгъваеми огледала.

Много от тези удобства струват допълнително, но е успокояващо да се види, че Dacia предлага модерни удобства дори като опции. Друга добре обмислена функция, която вече е налична в други модели, е системата за точки за закрепване YouClip, която се намира в цялата кабина. Logan има една на таблото и друга в задната част на централната конзола. Моделите Sandero добавят трета на задната врата, докато Jogger получава четвърта от едната страна на товарното отделение. Тези точки за закрепване могат да закрепят различни малки предмети, от държач за телефон до закачалка за дрехи.

Тъй като Европа остава основният пазар на Dacia, компанията трябва да удовлетвори регулаторите на ЕС, като отговаря на най-новите стандарти за безопасност. Новите функции вече включват предупреждение за вниманието на водача и автоматично аварийно спиране с разпознаване на превозни средства, пешеходци, велосипедисти и мотоциклети.

Най-значимото подобрение се крие под капака на Sandero Stepway и Jogger. Dacia е оборудвала хибриден силов агрегат, съчетаващ 1,8-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене с два електродвигателя, батерия с капацитет 1,4 кВтч и автоматична трансмисия с четири предавки за двигателя с вътрешно горене и две за електрическо задвижване.

Установката произвежда комбинирани 155 к.с. и 170 Нм въртящ момент. Автомобилите винаги стартират в електрически режим, а Dacia твърди, че до 80 процента от градското шофиране може да се осъществи без бензиновия двигател. Jogger вече може да бъде поръчан с този хибрид, докато Stepway ще последва през четвъртото тримесечие на следващата година като първият електрифициран Sandero.

2026 DaciaПо-достъпните конфигурации ще се откажат от хибридната система. И четирите модела могат да бъдат оборудвани с 1,2-литров трицилиндров турбо двигател, който също работи на втечнен нефтен газ (LPG). Той развива 120 к.с., предавани към предните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия или шестстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. С пълни резервоари за бензин и пропан-бутан, Sandero Stepway и Jogger могат да изминат до 1480 километра (920 мили).

В зависимост от модела, се предлагат и само бензинови турбо двигатели със 100 или 110 конски сили, всеки от които е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Базовият двигател остава атмосферен трицилиндров, произвеждащ 65 к.с., съчетан с петстепенна ръчна скоростна кутия. Да, петстепенна.

Успехът на Dacia доказва, че винаги ще има търсене на достъпни автомобили без излишни екстри, дори в ерата на SUV-овете. Тези цялостни актуализации усъвършенстват вече печеливша формула, за да помогнат за поддържане на силния импулс на продажбите на марката.