По-бърза и по-вълнуваща: Новата Škoda Fabia 130 процъфтява в завоите
Škoda представя нова топ версия на Fabia в специално издание, вдъхновено от моторните спортове, предлагащо повече мощност, по-бързи реакции и впечатляващ дизайн. Нека разгледаме по-отблизо най-новото допълнение към гамата.
skoda-storyboard.com
Повече от четвърт век Škoda Fabia е сред бестселърите на марката, докато настоящата ѝ състезателна версия, RS Rally2, печели ралита по целия свят. Но какво се случва, когато тези два свята се слеят? Инженерите в Млада Болеслав имат отговора – новата Škoda Fabia 130 внася рали ДНК в серийно производство.
Всеки детайл е от значение
Базирана на нивото на оборудване Monte Carlo на четвъртото поколение Fabia, Fabia 130 добавя уникални функции, предназначени да превърнат ежедневното шофиране в истинско спортно изживяване. Най-съществената промяна се крие под капака: бензиновият двигател 1.5 TSI е настроен да осигури допълнителни 20 кВт, достигайки обща мощност от 130 кВт. Максималният въртящ момент остава на 250 Нм, но вече е наличен в по-широк диапазон на оборотите. Двигателят има по-остър характер, предлагайки подобрена гъвкавост в средния диапазон и по-бърза реакция на газта.
Седемстепенната DSG трансмисия също е подобрена, реагирайки по-бързо благодарение на оптимизацията и осигурявайки по-ангажиращо изживяване при шофиране. С новопридобитите си динамични възможности, Fabia 130 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,4 секунди. Максималната скорост е 228 км/ч*, което прави това специално издание най-бързият сериен модел Fabia в историята.
От изданието Monte Carlo, автомобилът запазва спортното шаси, снижено с 15 мм, което добавя стабилност и прецизност. Реакцията на волана е усъвършенствана за още по-динамично изживяване при шофиране.
Вътре в информационно-развлекателната система шофьорите ще открият допълнителни изненади. Fabia 130 предлага опция за деактивиране на системата за контрол на сцеплението ASR, което позволява на ентусиастите да изследват границите на сцеплението на гумите. Алтернативно, режимът ASR Sport позволява по-късни интервенции от системата за стабилност ESC. В резултат на това новият модел се чувства като у дома си не само на обществените пътища, но и на затворени писти.
Родена за скорост
Спортният дух на Fabia 130 се разкрива от пръв поглед. Отличителните дизайнерски елементи включват ново удължение на предната броня, заден спойлер и 18-инчови джанти Libra с опушено покритие. Затъмнените Bi-LED фарове, червено боядисаните спирачни апарати и черното декоративно фолио отзад допълнително подчертават динамичния ѝ характер, а двойните накрайници на ауспуха добавят завършен щрих.
Клиентите могат да избират от четири металически цвята на каросерията – бяло, синьо, червено и черно. Предните калници са с лого с мотив 130. Вдъхновението от моторните спортове продължава и в кабината, където пътниците отпред са посрещнати от спортни седалки с интегрирани подглавници. Сребърни декоративни вложки подчертават таблото и панелите на вратите, а специални прагове Fabia 130 посрещат пътниците при влизане.
Fabia, звезда на моторните спортове
Първото поколение на Škoda Fabia дебютира през 1999 г. и бързо се превърна в любимец сред пилотите по целия свят. Към днешна дата са произведени над пет милиона бройки, като настоящото четвърто поколение е пуснато на пазара през 2021 г. Моторните спортове са постоянна част от историята на Fabia – от WRC до S2000 и R5. Днес, в категорията Rally2 (бивша R5), Fabia остава най-успешният автомобил от своя клас, на който се доверяват стотици пилоти по целия свят.
Новата Škoda Fabia 130 се радва на по-добра мощност, по-добро изживяване при шофиране и по-спортен дизайн, като същевременно отдава почит на шампионската Škoda Fabia RS Rally2. Това специално издание ще бъде произведено в ограничен брой, като първите доставки до клиентите са планирани за декември тази година.
Škoda Fabia 130: Разход на енергия (комбиниран): 5,5 – 5,6 л/100 км, CO2 – емисии (комбинирани): 126,0 – 128,1 г/км; Информацията за разхода на гориво и CO2 – емисиите, показани в диапазони, зависи от избраното оборудване на автомобила.