Архив

BMW отново доставя над 100 000 електрически автомобила през третото тримесечие

BMW вече постигна шестцифрени продажби на електрически автомобили за общо шест тримесечия. Компанията постигна същото и през третото тримесечие на 2025 г., макар и с малко по-нисък резултат от преди година. Въпреки това, BMW също не успя да достигне продажбите си от първата половина на годината.

bmwgroup.com

По-конкретно, базираната в Мюнхен компания е доставила 102 864 изцяло електрически автомобила на клиенти между началото на юли и края на септември, според изявление на BMW. Въпреки бмвче това е още един шестцифрен резултат и почти два пъти повече от този на премиум конкурента Mercedes, той остава с 0,6% под 103 440 електрически автомобила от третото тримесечие на 2024 г. Рекордите, поставени през последните тримесечия на 2023 г. и 2024 г., следователно все още са валидни – може би BMW ще постави нов рекорд през четвъртото тримесечие на 2025 г.

През третото тримесечие BMW Group също не успя да постигне резултати от първата половина на годината: през първото тримесечие вече имаше 109 516 електрически автомобила, а през второто тримесечие дори 111 027 електрически автомобила на ниво Група. Въпреки това, със силното си представяне през първата половина на годината, BMW Group остава с десет процента над същия период на миналата година, с 323 447 електрически автомобила през текущата година. През третото тримесечие обаче BMW Group все още постигна квота за електрически автомобили от 17,5%.

В допълнение към 102 864 електрически автомобила с батерии, имаше 48 418 plug-in хибрида. Това означава, че съотношението между BEV и PHEV при BMW е около 2:1, докато Mercedes продава дори повече plug-in хибриди, отколкото чисто електрически автомобили. Ако plug-in хибридите се добавят към данните за продажбите за текущата година, BMW Group е продала 470 313 електрифицирани автомобила (+15,0%) до края на септември.

За разлика от предишните тримесечни отчети за продажбите, BMW вече не предоставя всички данни за продажбите на електрически автомобили на ниво марка – цитираните данни се отнасят за BMW Group, т.е. продажбите на BMW, BMW M, Mini, Rolls-Royce и BMW Motorrad. Следователно не е известно колко от 102 864 BEV от третото тримесечие са били продадени от BMW, Mini или Rolls-Royce. При всички видове задвижване марката BMW е доставила 514 620 автомобила през третото тримесечие (+5,7%). Продажбите на Mini нараснаха с 37,5% до 72 376 бройки, а на Rolls-Royce – с 1 304 луксозни автомобила (+13,3%).

„BMW Group отчете леко увеличение на продажбите за годината до края на септември. Силните продажби в Европа и Северна и Южна Америка, както и за марката MINI, са особено окуражаващи. Търсенето на нашата широка гама от електрифицирани автомобили също остава силно“, казва Йохен Голър, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите. Въпреки това, BMW също така заявява в съобщението си, че „целевото увеличение на продажбите на китайския пазар не се е реализирало според очакванията“.

Това, което BMW не споменава по отношение на продажбите на електрически автомобили, е очакваното развитие през следващите тримесечия. На IAA Mobility в началото на септември, базираната в Мюнхен компания представи iX3, първият модел, базиран на Neue Klasse. Тази платформа за електрически автомобили е стратегически важна стъпка за BMW, тъй като компанията преди това се е фокусирала предимно върху мултиенергийни платформи.

В бъдеще, двигателите с вътрешно горене/хибридите и електрическите автомобили все повече ще се базират на собствени платформи. Новият клас също така носи със себе си редица технически промени, като например преминаването към 800-волтово системно напрежение, цилиндрични клетки и нови електрически двигатели на BMW от шесто поколение.