Германия ще освободи електрическите автомобили от данък върху превозните средства до 2035 г.
Германското правителство иска да удължи освобождаването от данък върху превозните средства за електрическите автомобили до 2035 г. Федералният министър на финансите Ларс Клингбайл обяви съответен проектозакон – наскоро проектът все още беше нерешен.
handelsblatt.com
Изявлението на германския министър на финансите Клингбайл е ясно: „За да имаме много повече електрически автомобили на пътя през следващите години, трябва да осигурим правилните стимули сега. Ето защо ще продължим да освобождаваме електрическите автомобили от данък върху превозните средства“, каза политикът от Социалдемократическата партия пред германската прес агенция DPA.
Според доклада, освобождаването от данък за електрическите автомобили ще бъде ограничено до края на 2035 г., за да „осигури стимул за ранното закупуване на изцяло електрическо превозно средство“, както заяви Министерството на финансите. Очакват се загуби на данъчни приходи от „няколкостотин милиона евро“.
Според текущата версия на Закона за данъка върху моторните превозни средства, освобождаването от данък за новорегистрирани изцяло електрически автомобили вече няма да се прилага от 1 януари 2026 г., така че е необходима известна спешност. С новата версия, обявена от Клингбайл, регламентът ще се прилага за превозни средства, регистрирани за първи път до 31 декември 2030 г.
Удължаването на освобождаването от данък върху моторните превозни средства за електрически автомобили е една от точките, за които федерално управляващите политически партии ХДС, ХСС и СДП вече се бяха договорили в коалиционното си споразумение като мярка за укрепване на автомобилната индустрия. Тя трябваше да бъде приложена като трета мярка след увеличението на брутния ценови лимит за данъчни стимули за електрически превозни средства до 100 000 евро и специалната амортизационна отстъпка за електрически превозни средства, като и двете вече бяха договорени като част от така наречения „инвестиционен стимулатор“. През лятото обаче имаше съобщения, че проектът е на ръба на провала поради напрегнатото финансово положение на федералното правителство. По това време Министерството на финансите заяви, че тази мярка, както всички останали в коалиционното споразумение, е „подлежаща на финансиране“.
Съобщението, че мярката все пак ще бъде приложена, съвпада с друга среща на върха за автомобилната индустрия в канцлерската канцелария. Според Клингбайл, тези и други мерки ще бъдат обсъдени в четвъртък на „автомобилен диалог“. Канцлерът Фридрих Мерц (ХДС) е поканил на срещата представители на няколко федерални министерства, федералните провинции, автомобилната индустрия и профсъюзи. Там ще бъдат обсъдени и глобални въпроси като тенденциите в продажбите в Китай и тарифния конфликт със САЩ, както и национални мерки. „Сега трябва да съставим силен пакет, който да води германската автомобилна индустрия към бъдещето и да осигури работни места. Искаме най-добрите автомобили да продължат да се произвеждат в Германия“, каза Клингбайл. „Всички знаят, че бъдещето е електрическо.“
Според ДПА, срещата на върха за автомобилната индустрия може да обсъди и „програмата за домакинства с ниски и средни доходи“, договорена от ХДС/ХСС и СДПГ в коалиционното им споразумение. „Програмата за социален лизинг“ във Франция се разглежда като модел за това. След обявяването ѝ в коалиционното споразумение обаче има много малко новини за този проект.