Архив

Китай иска да разшири своите системи за автономно шофиране в Европа

След забрана на американския пазар, китайските компании, разработващи системи за автономно шофиране, се пренасочиха към Европа. Те вече създават централи, подписват споразумения и тестват своите технологии в региона, съобщава Reuters.

В Китай, най-големият автомобилен пазар в света, повече от половината от всички продадени автомобили са оборудвани със системи за автономно шофиране, а правителството в Пекин сега AdobeStock_162993175-scaledнастоява китайските компании също да поемат водеща роля на световните пазари.

Дун Ли, главен технологичен директор на QCraft, компания, която разработва системи за автопилот, обяви планове за нова централа в Германия. Той обяснява решението, като казва, че има бариери за навлизане на американския пазар, включително опасения за националната сигурност относно данните, които тези системи събират.

Европа беше избрана заради по-отворената си регулаторна среда, въпреки че системите за подпомагане на водача в момента са налични само в някои луксозни модели. По-рано председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен призова за съвместни континентални усилия за разработване на автономни автомобили, тъй като те вече работят в Съединените щати и Китай.

Друга китайска компания за автономни автомобили, Deeproute.ai, планира да изгради център за данни в Европа, след като сключи сделки, които в момента се обсъждат с китайски и европейски автомобилни производители. Друг китайски разработчик на технологии за автономни автомобили, Momenta, си партнира с Uber, за да започне тестване на технология от ниво 4 в Германия през следващата година.

Междувременно европейските разработчици на автономни автомобили търсят равни условия. Някои компании искат субсидии и защита от внос, докато други смятат, че конкуренцията с Китай ще ускори развитието на Европа. Джим Хътчинсън, главен изпълнителен директор на британския стартъп Fusion Processing, който планира да тества автономни автобуси от ниво 4 през следващата година, настоява за по-строг надзор поради опасения за националната сигурност и конкуренцията.