Дъщерното дружество на DAF, Leyland Trucks, завършва проект за електрификация
Leyland Trucks обяви успешното завършване на проекта си за автоматизация на изпитването на камиони с нулеви емисии (ZETTA) на стойност 5,1 милиона британски лири. Проектът позволи на Leyland Trucks да разшири производствения си капацитет за електрически превозни средства и сега е в състояние да доставя камиони DAF, задвижвани от батерии, в по-голям мащаб.
leylandtrucks.co.uk
Британският производител на търговски превозни средства Leyland Trucks беше погълнат от холандския си конкурент DAF през 1987 г. и днес вече не произвежда камиони под собственото си име в завода си в Ланкашър, а само под марката DAF. Те все по-често включват модели с електрическо захранване от батерии – и за да насърчи допълнително производството им, Leyland Trucks стартира проекта за автоматизация на изпитването на камиони с нулеви емисии (ZETTA), който компанията вече успешно завърши.
Финансиран от Центъра за усъвършенствани задвижвания (APC) и с бюджет от 5,1 милиона британски лири, проектът ZETTA е проектиран да ускори прехода на Обединеното кралство към пътен транспорт с нулеви емисии. Същевременно той е предназначен и да укрепи позицията на Leyland Trucks като водещ производител на чисти търговски превозни средства.
Фил Джоунс, управляващ директор на Leyland Trucks, заяви: „ZETTA е важна стъпка напред за Leyland Trucks. Чрез комбиниране на усъвършенствана автоматизация с нашия производствен опит и тясно сътрудничество с нашите партньори, ние укрепихме производствените си възможности за електрически превозни средства с батерии (BEV) и създадохме солидна основа за посрещане на бъдещото търсене.“
Благодарение на ZETTA, Leyland Trucks разшири производствения си капацитет за електрически камиони и вече е в състояние да доставя електрически камиони с батерии с марка DAF в по-голям мащаб. За тази цел бяха въведени две нови монтажни линии за модули за електрическо задвижване и високоволтови батерийни системи, като същевременно бяха автоматизирани ключови процеси за безопасност, като тестове за защитни проводници и течове, както и инсталиране на главни прекъсвачи (MSD).
Успоредно с това, подробно проучване за осъществимост на сглобяването на високоволтови батерии установи ясна пътна карта за следващата фаза на развитие, гарантирайки, че Leyland Trucks е в добра позиция да се справи с нарастващото търсене на електрически камиони.
Бен Харисън, старши ръководител „Разработка на проекти“ в APC, заяви: „Подобренията в процесите и съоръженията, разработени чрез този съвместен проект, подкрепени от дигитален близнак, демонстрираха технология и възможности, налични в рамките на британските производители на оригинално оборудване (OEM) и доставчици. APC и Министерството на бизнеса и търговията са доволни, че проектът ZETTA успешно е надградил тази технология и възможности, за да подпомогне сглобяването на среднотонажни електрически превозни средства (BEV) в Leyland Trucks като част от прехода към нулеви емисии.“
Leyland Trucks произвежда различни модели с електричество от батерии от DAF. CF Electric беше първият, последван от дистрибуторския камион LF Electric през 2021 г. и XB Electric, също предназначен за дистрибуторски транспорт, през 2023 г.