Чисто електрическо задвижване за първи път: DS 4 става DS N°4
С ново име и свеж дизайн, обновеният DS 4 навлиза във втората половина от живота си като DS N°4. За първи път се предлага и чисто електрическа версия, E-Tense, която споделя технологията си с Opel Astra Electric и предлага пробег от 450 километра. Произведена в Рюселсхайм, тя вече може да бъде поръчана на цени, започващи от 45 900 евро.
Изображение: DS Automobiles
stellantis.com, 10.10.2025 – 11:21
DS Automobiles обнови основно второто поколение на DS4, което е на пазара от 2021 г. Френската марка също промени името си в процеса. Вдъхновен от имената на парфюмите Chanel, по- сложният технически брат на Opel Astra и Peugeot 308 вече се предлага на пазара като DS N°4, произнася се DS numéro 4. Френската компания говори за нов модел, но по същество това е само фейслифт, който вече е пуснат на пазара.
Най-важната иновация: за първи път има и изцяло електрическа версия на компактния автомобил с дължина 4,40 метра. Досега plug-in хибридите бяха най-доброто, което можеше да се предложи по отношение на електрификацията. Технически DS N°4 E-Tense се основава на части на Stellantis Group – под капака той е до голяма степен подобен на електрическите си братя от Сошо и Рюселсхайм.
В долната част на каросерията е разположена NMC батерия с използваем капацитет от 58,3 кВтч, която би трябвало да позволи пробег от 450 километра по WLTP. Батерията може да се зарежда с максимална мощност 120 кВт. Това би трябвало да позволи нивото на зареждане да се увеличи от 20 на 80 процента за половин час.
Задвижването се осигурява от електродвигател с мощност 156 кВт (213 к.с.) и въртящ момент от 343 нютон метра, който се използва в почти всички модели, базирани на платформата EMP2. Автомобилът с предно задвижване, който тежи около 1,8 тона, ускорява до 100 км/ч за 7,1 секунди. При 170 км/ч задвижването е електронно ограничено.
Най-новите електрически модели от Stellantis Group най-накрая имат функции, които са просто задължителни за един модерен електрически автомобил, но които отдавна не са били налични от Peugeot, Opel и други. DS N°4 E-Tense, например, предлага предварителна подготовка на батерията и интелигентно планиране на маршрута за зареждане. Plug & Charge също се очаква да бъде наличен от 2026 г.
N°4 E-Tense, произвеждан от Opel в Рюселсхайм, струва най-малко 45 900 евро с изцяло електрическо задвижване. За сравнение, технически почти идентичният му брат, Astra Electric, който слиза от същата производствена линия, но е по-малко фокусиран върху дизайна и лукса, е с около 8000 евро по-евтин в основната си конфигурация. Той обаче предлага и по-малко функции и едва се откроява от тълпата.