Запознайте се: Škoda Fabia RS Rally2
Škoda Fabia RS Rally2 е базирана на новия пътен автомобил, Škoda Fabia 4-то поколение, който се появи на пазара през 2021 г. Той принадлежи към групата Rally2 и е наследник на изключително успешните Škoda Fabia Rally2 и Rally2 evo (известен преди като R5), които се превърнаха в най-продаваните рали специални автомобили през последните осем години; най-продаваният и същевременно най-успешният.
Škoda Motorsport разработи чисто нов двигател за Škoda Fabia RS Rally2, допълнително подобри управлението, задвижването и електрониката му. Не на последно място, отново подобри
безопасността на екипажите.
„Особено в моторните спортове, да стоиш на едно място винаги означава да се връщаш назад. Ето защо, при разработването на новата Fabia RS Rally2, ние взехме опита, който натрупахме с предишния модел, и допълнително оптимизирахме всеки детайл по целенасочен начин, за да подобрим още повече най-успешния състезателен автомобил от последните години. Гордея се с целия екип на Škoda Motorsport, който преследва тази цел с голяма отдаденост. Бих искал също да благодаря на нашите колеги от отдела за разработване на серийни автомобили, които ни предоставиха отлична основа за Fabia RS Rally2 с четвъртото поколение Fabia.“, казва Михал Храбанек, ръководител на Škoda Motorsport.
Пакет 25
Škoda Fabia RS Rally2 получи редица подобрения за сезон 2025, известни като Пакет 25. Най-значимите от тези подобрения са свързани с двигателя, предимно с повишаване на неговата производителност, постигнато чрез модифициране на изпускателната система, включително редизайн на изпускателните колектори.
Други подобрения в Пакет 25 включват нови амортисьори за чакъл и подобрена защита на компонентите на задвижването и окачването. Тези подобрения обещават повишена издръжливост на маншоните на карданния вал, спирачните апарати и каналите за охлаждане на спирачките. Новите уплътнения Uniball значително увеличават експлоатационния им живот.
По отношение на комфорта, най-важното подобрение е преработеният всмукателен отвор за въздух от вентилационната система на покрива в кабината. Това не само подобрява вентилацията, но и помага за намаляване на достъпа на вода в интериора. Освен това се предлагат опционални нови състезателни седалки, с намаление на теглото с 2 килограма, което помага за постигане на по-нисък център на тежестта на автомобила. Повече информация за Пакет 25
Повече за Škoda Fabia RS Rally2
Основна информация
Škoda Fabia RS Rally2 е автомобил от Rally2 и следователно отговаря на всички разпоредби на FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Международна автомобилна федерация) за тази група. Това е рали специален автомобил, задвижван от 1.6-литров бензинов двигател с турбокомпресор, съчетан с петстепенна секвенциална скоростна кутия и задвижване на всички колела с два механични диференциала.
Двигателят на рали автомобила е базиран на 2.0 TSI двигателя от семейството двигатели EA888, използван под капака на RS моделите, наред с други. Двигателят има мощност от приблизително 214 кВт (289 к.с.) и максимален въртящ момент от 430 Нм.
Въпреки че някои компоненти от производствените модели са използвани при разработването на този рали специален автомобил, много от технологиите се различават значително.
Вместо въздушни възглавници и множество електронни асистиращи системи, рали автомобилът разполага с предпазна рамка, пянасти абсорбатори и специално защитен резервоар за гориво. За разлика от това, многобройните сензори, които обикновено се намират в серийните автомобили, са заменени от сензори за управление на двигателя, спирачно налягане, положение на волана и ниво на горивото.
За водача те имат само информативна функция и не пречат по никакъв начин на управлението, както е при серийните автомобили. Изключение прави блокът за управление на двигателя, който използва данните от сензорите на двигателя, за да работи оптимално по време на движение на автомобила във всички режими на шофиране и при различни метеорологични условия.
Другите компоненти на Škoda Fabia RS Rally2 са проектирани специално за взискателните условия на състезания по целия свят. Škoda Motorsport е ангажирала инженери, техници, механици и пилоти с дългогодишен опит в разработката и последващата тестова програма, за да гарантира конкурентен автомобил, който лесно може да се справи с условията на мразовита Финландия, бързия и гладък асфалт на Испания или изключително разровения чакъл в Гърция или Турция. Например, специфична спирачна система с ефективно охлаждане или внимателно настроено шаси помагат за спечелване на ценни десети от секундата в състезанието, докато предпазна рамка, съставена от общо 35,8 метра стоманени тръби, и специални закрепвания за предпазни колани и седалки осигуряват максимална безопасност за екипажа.
По време на ралито екипажът ще оцени уголемения основен дисплей, новия централен контролен панел с тъчскрийн, интегрирания интерком контрол и бутона за стартиране, разположен директно на волана, за да ускори стартирането на автомобила.