Škoda: Двигателят 1.5 TSI evo2
Висока производителност с нисък разход на гориво
Двигателят 1.5 TSI evo2 е изключително универсален и задвижва всички автомобили Škoda, построени на платформи с двигатели с вътрешно горене. В сравнение с предишната версия, този двигател разполага с редица нови технически решения, които осигуряват нисък разход на гориво, като същевременно поддържат висока производителност. Нека разгледаме по-отблизо ключовите характеристики на този двигател и да проучим технологиите, които го отличават.
14.10.2025
Škoda World
skoda-storyboard
Ново допълнение към серийното производство на Škoda Auto в Млада Болеслав от юли, което вече е достъпно за конфигуриране от клиентите в техните автомобили, е силовият агрегат 1.5 TSI evo2. Това бележи значително намаляване на производствените разходи за Škoda Auto, елиминирайки необходимостта от снабдяване с двигатели от други заводи в рамките на Групата.
Докато един от двата базови варианта на мощност предлага същата максимална мощност от 110 кВт като предшественика си, 1.5 TSI evo, новият агрегат е технически по-усъвършенстван. В най-мощната си конфигурация, проектирана за специалното издание на Škoda Fabia, отбелязващо 130 години марка, той осигурява динамичните 130 кВт.
Благодарение на подобрената ефективност, двигателят се гордее с много нисък разход на гориво, нещо, което ще оценят особено крайните клиенти. В същото време той предлага по-остра реакция на дросела, подобрявайки удоволствието от шофирането. Инженерите постигнаха това чрез редица интелигентни иновации, които правят 1.5 TSI evo2 един от най-модерните бензинови двигатели, предлагани в момента.
Голяма производителност за малко гориво. Целта е да се използва двигател 1.5 TSI evo2
Тази гъвкавост се отразява в широката му гама от приложения. Клиентите на Škoda могат да избират този двигател във всички модели, които все още се предлагат с двигатели с вътрешно горене – от компактния хечбек Fabia и флагмана Superb до семейно ориентирания SUV Kodiaq. Двигателят се предлага като конвенционален бензинов агрегат, може да бъде сдвоен с електрически двигател в ефективна мека хибридна конфигурация или да служи като част от мощна plug-in хибридна система. Няколко ключови технически решения допринасят както за неговата адаптивност, така и за отличните експлоатационни характеристики:
Модул за управление на температурата на двигателя
Новият модул за управление на температурата разполага с два електрически управлявани сферични клапана, което позволява по-ефективен контрол на охлаждането на двигателя. Това съкращава времето за загряване след студен старт, намалявайки емисиите по време на първоначалната работа. Освен това, той позволява оптимално охлаждане въз основа на текущото натоварване на двигателя и температурата на охлаждащата течност, която варира между 80 и 105 °C.
Ефективността на охлаждане е допълнително подобрена чрез преработен контур на охлаждащата течност в главата на цилиндъра, насочен специално към компоненти като инжектора, като същевременно увеличава площта на топлообменната повърхност.