Kia почти утроява производството на електрически автомобили в Словакия
След началото на производството на EV4, малкият кросоувър EV2, най-достъпният електрически автомобил на Kia до момента, също ще слезе от производствената линия в Жилина от следващата година. От 2027 г. производителят планира да произвежда общо около 180 000 електрически автомобила годишно.
Сн.: Kia ev4 производство Словакия
finance.yahoo.com, 16.10.2025 – 15:04 ч.
Kia EV4 BEV
Kia произвежда автомобили за европейския пазар в словашкия си завод в Жилина от двадесет години. Въпреки това, до началото на производството на EV4 на 20 август, това са били изключително автомобили с двигател с вътрешно горене и хибридни автомобили. Досега електрическите автомобили на производителя са били внасяни предимно директно от Южна Корея.
В бъдеще обаче производителят иска да снабдява местните клиенти с повече електрически автомобили от своя източноевропейски завод. Твърди се, че хечбек версията на електрическия компактен автомобил е само началото. Kia иска почти да утрои производството на електромобили в Жилина през следващите две години.
В допълнение към EV4, сравнително достъпният кросоувър EV2 също се очаква да генерира големи обеми от 2026 г. нататък: „Очаква се средното годишно производство на предстоящия EV2 да достигне около 100 000 бройки в завода в Жилина, Словакия, през 2027 г.“, каза главният изпълнителен директор на Kia Хо Сунг Сонг в интервю за търговското издание Automotive News Europe в началото на октомври.
Kia отбелязва силен растеж в производството на електрически автомобили в Европа
В същото време компанията очаква високо търсене на EV4. Ето защо 80 000 бройки ще слязат от производствената линия само в словашкия завод от 2027 г. Ако се добави и версията fastback, произвеждана в Корея, се очаква годишното производство на конкурента на VW ID.3 да достигне 100 000. Групата преследва същата цел с EV2. Над този обем моделите биха станали печеливши – както за производителя на автомобили, така и за неговите доставчици.
Общият капацитет в Жилина е 320 000 автомобила, но той може да бъде увеличен до 350 000, ако е необходимо. Kia вече е инвестирала 108 милиона евро в обекта, за да подготви фабриката за производство на EV4 и EV2. Производството в Европа има за цел да поддържа инерцията на производителя в областта на електрическите задвижващи системи. Докато общите продажби намаляха с три процента през август, продажбите на електрически автомобили се увеличиха до 71 179. Това представлява увеличение от 56%.
Основният двигател на растежа в този сегмент е малкият SUV EV3, който продаде над 45 000 бройки през първите осем месеца на тази година. Това го поставя на второ място във вътрешната класация на продажбите след Sportage и на седмо място в класацията на най-продаваните електрически автомобили в Европа. За Kia това би трябвало да е добър знак за продажбите на EV4 – първият класически електрически компактен автомобил на производителя споделя голяма част от технологията си с EV3 и се конкурира в един от сегментите с най-голям обем на продажби.