Задвижваният от гориво Volkswagen Touareg се готви да се отправи към залеза
През 2002 г. Volkswagen Touareg стана първият SUV на марката, отваряйки вратата за „народни автомобили“ към премиум сегмента. Освен това, благодарение на Touareg се роди Porsche Cayenne, използващ споделена платформа, превръщайки се в спасителен пояс за борещия се немски производител на суперавтомобили. Над 1,2 милиона бройки са произведени за 23 години, но продажбите на Touareg напоследък постоянно намаляват.
По Мрежата
471 000 кросоувъра от първо поколение, 483 000 автомобила от второ поколение и само 265 000 от настоящия Touareg от трето поколение са продадени по целия свят. Затова не е изненадващо, че
отдавна се носят слухове за предстоящия край на производството на тези кросоувъри. Сега тези слухове са официално потвърдени: представена е прощалната версия на Volkswagen Touareg, Final Edition.
Самото финално издание следва стандартните насоки за подобни модели и не крие изненади. Обозначението „Final Edition“ е лазерно гравирано върху рамката на задния прозорец и е релефно върху кожената тапицерия на скоростния лост. Подобни светещи букви красят таблото и праговете на вратите. Това е целият списък с промени. Final Edition ще бъде достъпно за всички версии и нива на оборудване на Volkswagen Touareg.
Финалното издание обаче напомня за славната история на първия премиум кросоувър на Volkswagen. Например, оригиналните модели, произвеждани от 2002 до 2009 г., са запомнени с шестпозиционното си въздушно окачване, което позволява преодоляване на вода с дълбочина до 580 мм и наклони до 45 градуса. Освен това, най-високите версии на Touareg от първо поколение започнаха да се отличават с уникален V10 5.0 TDI турбодизелов двигател, произвеждащ 313 к. с. и 750 Нм. Той ускоряваше почти 2,5-тонния кросоувър до 100 км/ч само за 7,8 секунди. Максималната скорост достигаше 225 км/ч. Освен това, от 2005 г. насам, първото поколение Touareg се предлагаше с шестлитров бензинов двигател W12 (450 к.с. и 600 Нм).
Второто поколение Volkswagen Touareg се произвеждаше от 2010 до 2018 г. и стана първият хибриден автомобил на немската компания. 3.0 TSI V6 двигател с компресор (333 к. с.) беше съчетан с електродвигател с мощност 46 к. с. Електрическото окачване не само подпомагаше двигателя с вътрешно горене по време на ускорение, но и работеше в режим на рекуперация. Комбинираната мощност на хибридната система достигна 380 к. с. и 580 Нм. Хибридните Touareg ускоряваха от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди, а максималната им скорост достигна 240 км/ч. Заявеният комбиниран разход на гориво е нисък за автомобил от този клас и производителност – 8,2 литра на 100 км.
И накрая, настоящото, трето поколение Volkswagen Touareg се произвежда от 2018 г. и се отличава с комбинираната си каросерия от стомана и алуминий. От есента на 2020 г. Touareg R Hybrid оглавява гамата кросоувъри. Под капака е 3.0 TFSI V6 бензинов двигател с турбокомпресор (340 к. с.), а синхронен електродвигател, произвеждащ 136 к. с., е интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия. Комбинираната мощност е 462 к. с. и 700 Нм. Максималната скорост е 250 км/ч.
Прощалният Volkswagen Touareg Final Edition започва от 75 000 евро. Поръчки ще се приемат до март 2026 г. Историята на Touareg обаче вероятно няма да приключи дотук. Кръгът ще се затвори, а предстоящият електрически Porsche Cayenne, който ще споделя същата технология и платформа PPE (Premium Platform Electric), ще подаде ръка на флагманския кросоувър на Volkswagen.








