Новият суперавтомобил на Toyota преди премиерата му на 4 декември. Двигателят със сигурност звучи като V-8
Въпреки че Toyota засили кампанията си за тийзъри през последните дни, много рекламираният суперавтомобил все пак няма да дебютира на изложението за мобилност в Япония в края на октомври.
Чакането обаче няма да е дълго; официална страница за обратно броене разкрива, че премиерата е насрочена за 4 декември в 21:00 ч. източно време.
motor1.com/news
Преди дългоочаквания си дебют, третият суперавтомобил на Toyota, след 2000GT и Lexus LFA, разкрива звука на двигателя си в нов тийзър. По време на предаване на живо тази седмица бяха възпроизведени звуците на трите модела: първо редовият шестцилиндров двигател на класическия автомобил, след това безпогрешният V-10 и накрая това, което изглежда е V-8.
Противно на първоначалните съобщения, новият суперавтомобил ще носи емблемата на Toyota. На 10 октомври Toyota инсталира билборд в последния ъгъл на пистата Fuji Speedway, на който бяха изобразени и трите суперколи и логото „GR“ за предстоящия модел. Ако е обозначен като продукт на Gazoo Racing, това несъмнено е Toyota. Всъщност, страницата за обратно броене, спомената по-рано, се намира на официалния уебсайт на Toyota Gazoo Racing.
По-ранни слухове предполагаха, че само състезателният автомобил ще носи логото на Toyota, докато версията, одобрена за движение по пътищата, ще се продава като Lexus, евентуално носеща емблемата LFR.
Сега изглежда все по-вероятно и двете версии да попаднат под шапката на GR, освен ако Toyota не планира да продава пътния автомобил като Lexus в Северна Америка.
Суперколата се очакваше отдавна. Toyota за първи път намекна за нов флагман за спортни автомобили през януари 2022 г. с концепцията GR GT3 на автомобилния салон в Токио. Докато се появи производствената версия, ще са минали почти четири години. Концепцията, разработена от Gazoo Racing, очевидно беше по-скоро чисто състезателен автомобил, отколкото машина за шосейно движение.
Независимо дали носи емблемата на Toyota или Lexus, новият модел ще бъде специално произведение, без връзки със съществуващи автомобили. Всички признаци сочат към хибридно задвижване, тъй като прототипи, забелязани на Нюрбургринг, носеха жълти предупредителни стикери. Те са задължителни на Нордшлайфе, за да предупреждават екипите по безопасност в случай на инцидент, че превозното средство съдържа високоволтова електрическа система.
Концепция Toyota GR GT3
Въпреки че техническите подробности остават в тайна, ясно е, че това ще бъде първият хибрид на Toyota, ориентиран към мощност. Въпреки че компанията е създавала спортни електрифицирани концепции преди, нито една от тях не е достигнала до производство. Докладите сочат, че двигателят с вътрешно горене ще използва два турбокомпресора, докато каросерията ще използва широко въглеродни влакна върху алуминиево шаси, за да се намали теглото.
Новият суперавтомобил ще бъде начело на гамата на Gazoo Racing, доста над GR Yaris, GR Corolla, GR86 и GR Supra. Toyota също така намекна за разширяване на семейството, като възроди Celica и евентуално MR2. Сигурното е, че се разработва нов 2,0-литров, четирицилиндров двигател с турбокомпресор за широк спектър от приложения: от модели с предно разположен двигател и предно задвижване до модели със средно разположен двигател и задно задвижване.
Кой би предположил, че Toyota ще бъде спасителят на забавните автомобили?