Архив

Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще оцелеят до 2027 г., тъй като замените им се отлагат

Отсрочка за бензиновия дует, тъй като наследниците на електрическите автомобили са преработени за хибридно задвижване – и V6 Quadrifoglio ще се завърнат

Alfa Romeo ще продължи да продава Giulia и Stelvio до 2027 г. – включително 513-к. с. Quadrifoglio – тъй като преосмисля плана си да ги замени с изцяло електрически наследници

Autocar

Базирани на тогава новата платформа Giorgio, седанът и SUV моделите бяха представени през 2015 г. и оттогава са били само леко актуализирани. Това ги прави сред най-старите giulia_stelvio_quadrifoglio_my20_2_2автомобили на пазара, повдигайки въпроси относно тяхната жизнеспособност, особено предвид необходимостта от спазване на скъпите нови европейски разпоредби за емисиите и безопасността.

През последните три години Alfa Romeo също така насочи фокуса си към по-мащабните кросоувъри Tonale и Junior, като необходимостта от все по-електрифицирано предлагане диктува продуктовата стратегия на компанията – но шефът на британския отдел Джулс Тилстоун потвърди пред Autocar, че чисто бензиновите Giulia и Stelvio могат да продължат да се произвеждат.

„Осемдесет процента от пазара [в Обединеното кралство] все още е с двигатели с вътрешно горене“, каза той. „Хората търсят забавни за шофиране автомобили с двигатели с вътрешно горене, а Giulia и Stelvio предлагат това в изобилие. Вижте Giulia: не можете да се откъснете от факта, че това е вечен седан от D-сегмента – и все още е зашеметяващ.“

Тилстоун потвърди, че двата модела ще продължат да се предлагат стандартно с четирицилиндров бензинов двигател с мощност 270 к. с. и добави: „Връщаме и версиите Quadrifoglio както на Giulia, така и на Stelvio.“

Версиите с V6 двигател бяха извадени от производство през септември, но ще започнат да се произвеждат отново в завода на Alfa в Касино, Италия, от април 2026 г.

Не е потвърдено дали някой от двигателите се нуждае от значителни модификации, за да отговаря на предстоящите правила за емисии Euro 7, но Тилстоун каза, че „силовите агрегати ще бъдат на практика същите“.

Новината, че бензиновият Stelvio ще продължи да се произвежда в обозримо бъдеще, идва на фона на отлагането на второто поколение на SUV-то от Alfa Romeo до 2027 г., според Autocar.

Следващият Stelvio първоначално трябваше да се появи следващата година като конкурент само на електрическите Porsche Macan Electric и Alpine A390, но колебливото търсене на електрически премиум и спортни модели накара да се преосмисли идеята и се разбира, че автомобилът вече е на път да се предлага с множество задвижващи агрегати, включително някаква форма на електрифицирана система за горене.

Новият Stelvio е базиран на новата платформа STLA Large на Stellantis, която досега е била използвана само за американския пазар на мускулест автомобил Dodge Charger, предлаган с електрическо задвижване или конвенционален бензинов редови шестцилиндров двигател. Не е ясно дали Alfa иска да електрифицира този двигател за използване в Stelvio.

Ходът ще засегне и следващата Giulia, която ще бъде тясно свързана със Stelvio. Alfa Romeo все още не е дала конкретни планове за дата на пускане на пазара на този автомобил, но е публикувала някои предварителни данни за мощността на електрическата версия – включително 1000 к. с. – и се смяташе, че не е много по-назад от Stelvio.

Тилстоун остава ангажиран с увеличаването на продажбите на електрически автомобили на Alfa Romeo във Великобритания (в момента 30% от продажбите на най-продавания Junior са за електрически автомобили), но каза, че „няма притеснения относно микса от електрически автомобили“, дори и с продължаването на чисто бензиновите модели.

„Всички говорят за прехода към изцяло електрически автомобили заради мандата [в Обединеното кралство] за ZEV и важността на прехода“, каза той, но е важно Alfa Romeo да продължи да предлага Stelvio и Giulia за известно време като „бижута в короната на нашата гама“.