Следващият Peugeot e-208 дебютира с платформата STLA Small
Peugeot ще представи новата платформа „STLA Small“ през 2026 г. с второто поколение на e-208. Тя позволява значително по-висок капацитет на батериите и пробег. Вътре електрическият малък автомобил ще се усеща отчетливо футуристичен и ефирен.
Изображение: Peugeot
autocar.co.uk, 27.10.2025 – 12:30
От пускането на пазара на сегашното поколение, което се продава от 2019 г., Peugeot предлага и изцяло електрическа версия на 208. Според британския портал Autocar, френският
автомобилен производител ще направи още една крачка и ще предложи третото издание на най-продавания си модел единствено като електрическо превозно средство. Производството е планирано да започне в края на 2026 г.
Марката Stellantis е наясно с нежеланието на купувачите на някои пазари и ще продължи да произвежда версиите с двигател с вътрешно горене на сегашния модел заедно с новия e-208 за определен период.
Corsa следва няколко месеца по-късно
Със следващото поколение, 208 ще се превърне в истински технологичен носител в рамките на родителската си група – като най-продавания модел на Stellantis в B-сегмента, той ще отбележи серийния дебют на новата платформа STLA Small.
Няколко месеца по-късно, следващият Opel и Vauxhaull Corsa Electric ще последва на същата техническа основа през 2027 г., съобщава Autocar. Очаква се и двата технически братя и сестри да се произвеждат, както и техните предшественици, в Сарагоса, Испания.
Новата платформа обещава голяма крачка напред, особено по отношение на пробега. Въпреки относително малкия размер на автомобила, той би трябвало да позволи значително по-висок капацитет на батериите.
Техническите характеристики на концептуалния автомобил, представен през лятото, „Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo“, дават ясна индикация какво да очакваме от новата архитектура. Под шасито на състезателния автомобил е разположена батерия с капацитет 82 кВтч, докато се говори, че базовите версии ще започват от 37 кВтч.
Очаква се пробегът да се увеличи значително
Настоящите e-208 и Corsa Electric, и двата базирани на платформата „e-CMP“, се предлагат с батерия с максимално енергийно съдържание от 52 кВтч. Това позволява пробег от 432 километра по WLTP. Благодарение на много по-голямата батерия се очаква следващото поколение на малкия автомобил да надмине границата от 500 километра в стандартен пробег.
Остава несигурно дали двата малки автомобила Stellantis също ще направят голям скок в мощността на зареждане. В сегмента на малките автомобили пиковите мощности на зареждане около 100 кВт са типични, а Peugeot и Opel може да ги увеличат още повече. Досега електрическите модели на групата не са се отличили особено в тази област.
Настоящият e-208 разполага с двигател с мощност 115 кВт под капака. Очаква се неговият наследник да осигури подобна производителност. Миналото лято Peugeot пусна GTi версия с мощност 206 кВт (280 к.с.) на своя електрически малък автомобил. За следващото поколение е вероятно да се появи и спортна топ версия.
Напълно ново оформление на кокпита за e-208
С промяната на поколенията, малкият автомобил на Peugeot ще нарасне неусетно, като същевременно ще получи и визуална промяна. Настоящият 208 е един от малкото модели на Peugeot, които не представят лицето на марката, видяно в 3008, 5008 и 308. Вътре френската компания обещава революция. Концептуалният автомобил „Polygon“, който ще бъде представен през ноември, ще представи предварително оформлението на кокпита на предстоящия 208.
За първи път Peugeot използва технологията steer-by-wire в проучването – първо за групата Stellantis. Като се откажат от конвенционалната кормилна колона, пътниците на предните седалки се възползват от по-отворено и просторно усещане.
Екранът в горната част на арматурното табло е вече познат в основната си форма от 3008. Както Polygon, така и серийният e-208 ще разполагат с правоъгълен „волан“ вместо кръгъл. Peugeot вече намекна за това преди почти три години с проучването на CES „Inception“.
Настоящият Peugeot e-208 започва от 24 130 евро. Очаква се цените на наследника да останат на подобно ниво. Новата платформа и по-големите батерии обаче би трябвало да позволят по-голяма гъвкавост нагоре в бъдеще.








