Архив

Stellantis + 11,5% през септември 2025 г. продажби на автомобили и потвърди лидерството си в хибридния сегмент

През септември 2025 г. Stellantis отчита 11,5% увеличение на продажбите на леки автомобили в ЕС30 в сравнение със септември 2024 г. и увеличава пазарния си дял (+0,1 пункта), главно благодарение на Citroën (+0,3 пункта), Fiat (+0,1 пункта) и Opel (+0,1 пункта).

media.stellantis.com

Дори през третото тримесечие на 2025 г. продажбите на леки автомобили нараснаха с +4,4% на годишна база, достигайки общо 422 000. 

Един от ключовите двигатели зад това силно представяне беше стратегията за „интелигентен автомобил“. Citroën C3 и C3 Aircross, FIAT Grande Panda и Opel Frontera значително увеличиха Untitledтемпа на приема на поръчки, което помогна на Stellantis да запази лидерството си в ключовия стратегически сегмент на хибридните* автомобили, с пазарен дял от 15,2% от началото на годината, до 4,1 пункта спрямо септември 2024 г.

Четири държави отчитат увеличение на общия пазарен дял, включително Италия, която регистрира ръст от 2,8% на годишна база.

Като се имат предвид резултатите от септември 2025 г., FIAT Panda постигна солидно представяне, като лидер в сегмент А, докато Citroën C3, Opel Corsa и PEUGEOT 208 са в челната петица на сегмент В. PEUGEOT е под светлините на прожекторите в сегментите B-SUV и C-SUV, като 2008 и 3008 са сред челната петица в своите сегменти.

АМСТЕРДАМ, октомври 2025 г. – През третото тримесечие на 2025 г. Stellantis пусна на пазара Citroën C5 Aircross, DS N°8 и новия Jeep® Compass, продължавайки стратегията за обновяване на продуктите на марката, която включва общо 10 нови модела, лансирани за текущата година.

Лука Наполитано, директор „Търговски операции“ в Stellantis, подчерта основните търговски постижения:

„Наистина се радвам да подчертая много положителната тенденция в приходите от поръчки, главно в сегмента B2C, който се е увеличил с +22% през септември на годишна база.

Освен това, през третото тримесечие на 2025 г. европейският пазар регистрира силен ръст в продажбите на Citroën C3 и C3 Aircross, FIAT Grande Panda и Opel Frontera, което доведе до увеличение на продажбите на леки автомобили с +4,4 пункта на годишна база, достигайки общо 422 000 превозни средства.

Като цяло, пазарният дял през третото тримесечие достигна 15,4% в страните от ЕС, с продажби от 549 000 бройки леки автомобили и лекотоварни превозни средства, което позиционира Stellantis като втората по големина автомобилна група в Европа – доста пред третия конкурент.“

# # #

За Stellantis

Stellantis N.V. (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLAP) е водещ световен автомобилен производител, посветен на това да даде на своите клиенти свободата да избират начина, по който се придвижват, като използва най-новите технологии и създава стойност за всички заинтересовани страни. Уникалното му портфолио от емблематични и иновативни марки включва Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move и Leasys.

За повече информация посетете www.stellantis.com