От €67 500: Alpine разкрива цени за A390
Преди официалното начало на поръчките на 21 ноември, Alpine обяви цените на новия си флагмански модел, A390. Позициониран в средния сегмент, електрическият кросоувър предлага най-високата мощност от всички превозни средства, построени на тази платформа.
Изображение: Alpine
alpinecars.com, 28.10.2025 – 11:31
С A390, френският производител на спортни автомобили Alpine навлиза в напълно нова територия. От основаването си преди седемдесет години, марката се е специализирала в спортни
двуместни автомобили, базирани на технологията на Renault. С напредването на електрификацията обаче, по-динамичните ежедневни модели носят емблемата със стилизирано „А“. Миналата година дебютира A290, версията за спортни автомобили на Renault 5 E-Tech Electric. Сега, базираната в Диеп марка го следва с изцяло електрическия кросоувър A390, с който Alpine се стреми да отвори изцяло нов пазарен сегмент.
След като представи средноразмерния модел в края на май, Alpine вече обяви цените. Базовата версия, A390 GT, започва от 67 500 евро, докато предварителната версия GTS ще бъде налична от началото на 2026 г. за поне 78 000 евро. Официалните предварителни поръчки започват на 7 ноември, първоначално само за клиенти, притежаващи Alpine A390 Première Pass, който включва няколко ексклузивни артикула, като например слушалки от френския аудио специалист Devialet. От 21 ноември моделът ще бъде достъпен за всички клиенти. Очаква се първите екземпляри да пристигнат в германските шоуруми на Alpine преди края на годината, като доставките до клиентите ще започнат през първото тримесечие на 2026 г.
A390 споделя платформата си с Nissan Leaf
Въпреки електрическото си задвижване и кросоувър стила на каросерията, Alpine A390 е проектиран да въплъщава ДНК-то на иконата на марката, A110. Всъщност предната част, линията на покрива fastback и задните светлини показват ясни дизайнерски препратки към легендарния „Berlinette“. С дължина от 4,62 метра, най-новият член на електрическото семейство „Dream Garage“ на Alpine навлиза в средния сегмент, конкурирайки се с утвърдени конкуренти като Porsche Macan Electric или, в по-нисък ценови диапазон, Cupra Tavascan. Тъй като на практика е повдигнат фастбек, а не традиционен SUV, той може да се хареса и на клиенти, обмислящи BMW i4.
A390 е базиран на платформата AmpR Medium, която споделя с Renault Scénic E-Tech Electric и новия Nissan Leaf. Дори базовата версия използва три електрически двигателя, осигуряващи комбинирана мощност от 295 кВт в A390 GT. С въртящ момент от 661 Нм, 2,1-тонният кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди и е електронно ограничен до 200 км/ч.
До 555 километра пробег по WLTP
Версията GTS допълнително повишава производителността, произвеждайки 345 кВт и 824 Нм въртящ момент. Достига 100 км/ч само за 3,9 секунди и е електронно ограничена до 220 км/ч. И двете версии използват NMC батерия с капацитет 89 kWh, монтирана в пода, която осигурява пробег по WLTP до 555 километра за A390 GT с 20-инчови джанти и до 515 километра за по-високопроизводителната версия GTS с 21-инчови джанти.
Alpine посочва максимален капацитет на зареждане с постоянен ток от 150 кВт за базовия модел, което позволява батерията да се зареди от 15 до 80 процента за 29 минути. В A390 GTS кривата на зареждане достига пик от 190 kW, съкращавайки същия процес с четири минути. Термопомпа е монтирана стандартно, докато зареждането с променлив ток с мощност 22 кВт струва допълнителни 1200 евро. Alpine също начислява 400 евро допълнително за адаптера Vehicle-to-Load, който позволява захранването на външни електрически устройства от автомобила.








