Toyota Motor Europe превъзхожда пазара с рекордни продажби от 930 452 автомобила през първите 9 месеца
Продажбите на автомобили на Toyota Motor Europe (TME) се увеличават с 2% на годишна база през първите 9 месеца на 2025 г., постигайки пазарен дял от 7,3% (1)
Toyota запазва позицията си на втора най-продавана марка с рекордни продажби от 865 401 автомобила
TME продаде рекордните 716 990 електрифицирани автомобила, обемът се е увеличил с 5% на годишна база, представлявайки 77% от общия микс от продажби
Lexus отчете продажби от 65 051 автомобила, което е рекорд за марката
Продажбите на Toyota Professional се увеличиха с +21% на годишна база с рекордни продажби от 117 410 автомобила и рекорден пазарен дял от 6,7%
Брюксел, октомври 2025 г. – Toyota Motor Europe (2) (TME) продаде рекордните 930 452 автомобила За периода януари – септември 2025 г. продажбите се увеличиха с 2% на годишна  база. Както марките Toyota, така и Lexus отбелязаха рекордни продажби през този период. Toyota запази позицията си на втора най-продавана марка в Европа. Като цяло продажбите на електрифицирани автомобили на TME се увеличиха с 5%, представлявайки 77% от общия микс от продажби. Докато хибридните електрически автомобили продължават да бъдат основният двигател на обема, продажбите на електрически автомобили с батерии нараснаха с 41%, а plug-in хибридите се увеличиха с 209%. „
база. Както марките Toyota, така и Lexus отбелязаха рекордни продажби през този период. Toyota запази позицията си на втора най-продавана марка в Европа. Като цяло продажбите на електрифицирани автомобили на TME се увеличиха с 5%, представлявайки 77% от общия микс от продажби. Докато хибридните електрически автомобили продължават да бъдат основният двигател на обема, продажбите на електрически автомобили с батерии нараснаха с 41%, а plug-in хибридите се увеличиха с 209%. „
„Доволни сме от продажбите си на силно конкурентен пазар. Те отразяват продължаващото силно търсене от страна на клиентите на многофункционалната гама на Toyota и Lexus, която отговаря на разнообразните нужди на европейския регион. Нашият непрекъснат растеж се стимулира от предлагането на клиентите на избор от технологии, съчетани със силна продуктова мощност и отлична подкрепа от нашите търговски партньори.“, заяви Тил Конрад, изпълнителен вицепрезидент – Продажби, Toyota Motor Europe.
Марки и модели
 Toyota продаде 865 401 автомобила между януари и септември, запазвайки позицията си на втората най-продавана марка в Европа. Yaris Cross беше най-продаваният автомобил в сегмента B-SUV с 11% дял. Сред най-продаваните автомобили на марката бяха още гамата Yaris, гамата Corolla, Toyota C-HR, RAV4 и Aygo X. Общият микс от продажби на електрифицирани автомобили на TME вече е 76%, като обемът се е увеличил с +5% на годишна база. Продажбите на електрически автомобили с батерии са се увеличили с +46% на годишна база до 39 098 автомобила, докато продажбите на plug-in хибриди са се увеличили. +292% на годишна база до 67 691, ускорен от силното търсене на новия Toyota C-HR Plug-in Hybrid.
Toyota продаде 865 401 автомобила между януари и септември, запазвайки позицията си на втората най-продавана марка в Европа. Yaris Cross беше най-продаваният автомобил в сегмента B-SUV с 11% дял. Сред най-продаваните автомобили на марката бяха още гамата Yaris, гамата Corolla, Toyota C-HR, RAV4 и Aygo X. Общият микс от продажби на електрифицирани автомобили на TME вече е 76%, като обемът се е увеличил с +5% на годишна база. Продажбите на електрически автомобили с батерии са се увеличили с +46% на годишна база до 39 098 автомобила, докато продажбите на plug-in хибриди са се увеличили. +292% на годишна база до 67 691, ускорен от силното търсене на новия Toyota C-HR Plug-in Hybrid.
Toyota Professional продължи да увеличава обема си със 117 410 продадени автомобила през първите девет месеца, което е увеличение с 21% на годишна база. Силното търсене на Hilux доведе до растеж от 20% на годишна база с 36 652 продадени автомобила. Гамата търговски ванове Proace Family с добавянето на PROACE Max в сегмента на тежкотоварните автомобили също отбеляза 21% ръст на обема на годишна база, като силно търсене има и на електрическите версии с батерии.
Lexus отчете рекордни продажби от 65 051, което е увеличение с +2% на годишна база, докато продажбите на електрифицираните му модели се увеличиха с +7% на годишна база. Lexus има 100% електрифицирани продажби в Западна Европа и 94% в целия регион. Ключови изпълнители са компактният Lexus LBX Hybrid, който увеличи продажбите с +31% на годишна база, и Lexus. NX (наличен в plug-in хибриден и хибриден вариант).
Акценти на TME за периода януари – септември 2025 г.:
Общо продажби: 930 452 (+2% на годишна база)
Общо продажби на електрифицирани автомобили: 716 990 (+5% на годишна база)
Общ електрифициран микс: Западна Европа: 80% – Източна Европа*: 58% – TTL: 77%
Акценти на Toyota за периода януари – септември 2025 г.:
Продажби на Toyota: 865 401 (+2,0% на годишна база)
Най-продавани: Yaris Cross (151 494); Yaris (129 085); гама Corolla (116 406); Toyota C-HR (109 143); Aygo X (76 057); RAV4 (68 799)
Общо продажби на електрифицирани автомобили: 655 556 (+5% на годишна база)
Топ електрифицирани: Yaris Cross Hybrid (151 488); Yaris Hybrid (128 603); Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (109 143); Corolla Hybrid (66 316); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (67 724)
Продажби на Toyota Professional: 117 410 (+20% на годишна база)
Електрифициран микс: Западна Европа: 78%, Източна Европа*: 59% – TTL: 76%
Акценти на Lexus за периода януари – септември 2025 г.:
Общо продажби на Lexus: 65 051 (+2% на годишна база)
Най-продавани: LBX Hybrid (21 162), NX (19 336); UX (7 067)
Общо продажби на електрифицирани автомобили: 61 434 (+7% на годишна база)
Най-електрифицирани: LBX Hybrid (21 162), NX хибрид/Plug-in хибрид (19 103), UX хибрид/BEV (7 067); RX хибрид/Plug-in хибрид (6 064)
Електрифициран микс: Западна Европа: 100%, Източна Европа*: 51% – TTL: 94%








