Рядка Skoda се завръща в бъдещето
Купето със задно разположен двигател и задно задвижване от 60-те години на миналия век се завръща. Е, донякъде.
Рендиране на Skoda 1000 MBX
Снимка: Skoda
motor1.com/news
Дизайнерският екип на Skoda се забавлява след работно време, като преглежда класически модели и скицира как биха изглеждали с най-новия дизайнерски език на марката. Стилът
„Modern Solid“ вече е приложен към един от най-редките автомобили, произвеждани някога от чешкия автомобилен производител.
1000 MBX дебютира през 1966 г., като са произведени само 1403 бройки, преди да бъде спрян от производство през 1969 г. Още по-рядка версия, малко по-мощната 1100 MBX, е сглобена само в 1114 екземпляра.
1000 MBX/1100 MBX е по същество двуврата купе версия на 1000 MB, запазваща разположението на двигателя със задно задвижване. Подобно на оригинала, възраждането на Skoda има квадратна форма, която пропуска B-колоните, но добавя малки врати с отварящи се задни панти, напомнящи на Mazda RX-8. Разполага с четири плъзгащи се врати за достъп до предни седалки тип пейка и сгъваеми задни седалки, подобни на тези в кината.
Анти Савио от Skoda се занимава с външния дизайн, докато Дейвид Стингъл поема отговорността за кабината. Дуото завършва проекта само за четири седмици за серията на марката „Icons Get a Makeover“, която наскоро преосмисля купето 110 R. Както и при предишните проекти, този е изцяло електрически и няма никакъв шанс да достигне серийно производство. Тези скици са упражнения „ами ако“, а не визуализации на предстоящи модели.
Тъй като съществува само като дигитална концепция, Skoda си е представила 1000 MBX с висок клас функции, които няма да намерите в нито
един от реалните ѝ автомобили, като например регулируемо по височина въздушно окачване. Компактният електромобил, приблизително с размерите на последното Audi TT, със сигурност отдава почит на своя предшественик, но ни напомня за друг ретро-футуристичен дизайн от друга марка: Nissan IDx.
Най-новото творение на Skoda от света на дизайнерските ѝ фантазии включва и други интелигентни щрихи, като например необичайно овално табло, покрито със стъкло. Включихме изображения на оригинала, за да подчертаем ясните дизайнерски вдъхновения и поразителните прилики.
Последната реална концепция, която носи дизайнерския език Modern Solid и се развива в серийно превозно средство, е Vision O, голямо електрическо комби, което ще се появи след няколко години. Що се отнася до 1000 MBX и неговите измислени предшественици, те ще останат завладяващи странични проекти на дизайнерския екип, за съжаление никога не предназначени за шоуруми.








