Архив

Honda представя два електрически прототипа на Japan Mobility Show 2025

Honda представи два нови електрически прототипа на Japan Mobility Show 2025 в Токио: Honda 0 α SUV и компактния Super-ONE Prototype.

И двата модела представляват следващата стъпка в стратегията за електрификация на компанията.

Изображение: Honda

global.honda (Honda 0 α), global.honda (Super-ONE)29.10.2025

Honda 0 α се присъединява към гамата на Honda 0 Series, следвайки Honda 0 Saloon и Honda 0 SUV, представени на CES 2025 по-рано тази година. Оборудвана с EV технологии от

Honda 0 aApha-2025

Honda 0 aApha-2025

следващо поколение, производствената версия на Honda 0 α е планирана да се продава от 2027 г., започвайки в Япония и Индия.

Автомобилният производител не назовава никакви технически подробности за задвижването или батерията. Всъщност, досега не е направил това за нито един от моделите Series 0. Honda първоначално представи 0 Series на CES през януари 2024 г., последвано от още информация. Досега обаче се посочва само, че Honda 0 Saloon и Honda 0 SUV ще имат пробег „в класа от 300 мили в режим EPA“, еквивалентен на около 482 километра.

Но да се върнем към представянето на новия член на семейството Series 0: Според Honda, 0 α е проектиран като „модел за вход към света на Honda 0 Series“, предназначен да се впише както в градска, така и в природна среда. Автомобилът ще разполага с набор от технологии от следващо поколение, които олицетворяват подхода за разработване на Honda 0 Series „Thin, Light, and Wise“.

Производителят заявява, че неговият подход за дизайн „Thin“ позволява ниска височина на автомобила, като същевременно се запазва пътният просвет, създавайки тънка кабина с широка стойка. Екстериорът интегрира дизайнерски елементи в предните и задните стъкла. Отпред фаровете, портът за зареждане и осветената емблема на Honda са комбинирани в един панел. Задната част е с U-образна светлинна подпис, обединяваща функциите на задните светлини, спирачките и мигачите.

Super-ONE Prototype се фокусира върху ангажираността при шофиране

Honda Super ONE Prototype

Honda Super ONE Prototype

Honda представи и Super-ONE Prototype, компактен електрически модел, разработен по концепцията „e: Dash BOOSTER“. Превозното средство е проектирано да осигури завладяващо изживяване при шофиране, като комбинира динамична производителност с функции, които стимулират множество сетива.

„Името „Super-ONE“ представлява стремежа на Honda да създаде превозно средство, което надхвърля конвенционалните норми и стандарти („супер“) и предоставя стойност за клиента, уникална само за Honda („единствено“)“, заявиха от компанията.

Прототипът е базиран на лека платформа, произлизаща от серията N на Honda, която беше представена по-рано тази година, и приема по-широка стойка с разширени калници за подобрено управление. Според Honda, превозното средство въвежда „Boost Mode“, който временно увеличава мощността. Системата синхронизира симулирана седемстепенна трансмисия с активния звуков контрол на Honda, за да възпроизвежда звуците на двигателя и обратната връзка при превключване на предавките.

„В Boost Mode, Super-ONE Prototype стимулира сетивата на водача – включително зрителни и слухови сетива, както и тактилно усещане за ускорение и вибрации – предлагайки повдигащо изживяване при шофиране на електрически автомобил“, казва Honda.

Планирано глобално внедряване от 2026 г.

Honda съобщава, че прототипът Super-ONE е тестван в Япония, Великобритания и няколко азиатски пазара. Концептуалният модел, който го е предшествал, Super EV Concept, беше представен на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2025 г. във Великобритания, където завърши динамично изкачване по хълма.

Производственият модел, базиран на прототипа Super-ONE, ще бъде пуснат в Япония през 2026 г., последван от пазари, включително Великобритания и различни азиатски страни. Honda казва, че автомобилът ще се предлага на пазара под различни имена в зависимост от региона: Super-ONE в Япония и региона Азия и Океания, Honda Super-ONE на някои азиатски пазари и Super-N във Великобритания.

Вътре, прототипът Super-ONE е с оформление, проектирано да поддържа завладяващо шофиране. Моделът включва специални спортни седалки, хоризонтално ориентиран арматурно табло за подобрена видимост и асиметрична синя интериорна облицовка. Тройният дисплей и конфигурируемото осветление се адаптират към различни режими на шофиране.

Honda заявява, че както Honda 0 α, така и Super-ONE Prototype демонстрират подхода на компанията за разширяване на електрическия си пробег, като същевременно интегрира технологии, дизайн и шофьорски характеристики в бъдещите електрически превозни средства.