Архив

Моделите RS на Škoda черпят от богатото наследство на марката в моторните спортове

Те осигуряват динамично удоволствие от шофирането и впечатляваща производителност, без да губят нищо от ежедневната практичност, която винаги е била отличителен белег на автомобилите на марката Млада Болеслав.

skoda-storyboard.com

RS моделите на Škoda черпят от богатото наследство на марката в моторните спортове. Те осигуряват динамично удоволствие от шофирането и впечатляваща производителност, без да губят нищо от ежедневната практичност, която винаги е била отличителен белег на автомобилите на марката Млада Болеслав.

Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS

RS моделите съчетават висока производителност, завладяваща динамика на шофиране, впечатляващ дизайн с характерни черни детайли и богата гама от оборудване. Този уникален баланс ги поставя на върха на съответните им моделни гами. По този начин Škoda не само отдава почит на дългогодишната си традиция в моторните спортове, но и предоставя удобни и многофункционални спътници за ежедневна употреба.

Прецизно настроено шаси

Сред моделите на Škoda, RS версиите се отличават с най-модерната технология за шаси. В сравнение със стандартните модели, окачването обикновено е снижено с 15 мм, а геометрията е регулирана за подобрено сцепление в завоите, стабилност и прецизност при по-високи скорости.

RS моделите предлагат и усъвършенствани адаптивни решения за окачване. Octavia RS и Enyaq RS (включително Enyaq Coupé RS) могат да бъдат оборудвани с DCC, докато Elroq RS го предлага стандартно, а Kodiaq RS въвежда подобрената система DCC+. За разлика от конвенционалните DCC амортисьори с един контролен клапан, DCC+ използва два.

Единият управлява компресията, а другият отскока. Тази настройка не само минимизира накланянето на каросерията, но и контролира по-добре отскока на колелата по неравни повърхности. Адаптивните системи на шасито позволяват на водачите да превключват между няколко режима на шофиране (обикновено Normal, Comfort, Sport и Individual). В режим Individual, твърдостта на окачването може да се регулира фино на 15 нива.

Най-висококачествени задвижващи агрегати

Skoda Kodiaq RS

Skoda Kodiaq RS

Фино настроеното шаси е перфектно съчетано както с спокойно пътуване, така и с динамично шофиране, подкрепено от мощни двигатели, здрави спирачни системи и прогресивно кормилно управление. Octavia RS и Kodiaq RS, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, са оборудвани с най-мощния бензинов двигател на Škoda до момента – 2.0 TSI с мощност 195 кВт.

„В четвъртото поколение на двигателя EA888, преработеният корпус на буталото и новото уплътнение на коляновия вал намаляват вътрешното триене. Двигателят разполага и с акустично затихване на картера и допълнителни подобрения, които допълнително повишават ефективността“, обяснява Шулц. И двата модела са комбинирани със седемстепенна DSG трансмисия с двоен съединител.

Octavia RS използва предно задвижване с електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване VAQ – технология, заимствана от моторните спортове – докато Kodiaq RS разполага със задвижване на всички колела с електрохидравличен многодисков съединител. Управляващият блок може да разпредели до 100% от мощността към задния мост, когато е необходимо.

Отлична динамика

Електрическите RS модели – Enyaq RS и Elroq RS – също са със задвижване на всички колела, този път чрез двойни двигатели, по един за всяка ос. Със системна мощност от 250 кВт, те в момента са най-бързо ускоряващите серийни автомобили Škoda, ускорявайки от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. За сравнение, Octavia RS достига 100 км/ч за 6,4 секунди (лифтбек) или 6,5 секунди (комби), докато Kodiaq RS завършва спринта за 6,3 секунди.