Архив

Hyundai полага основния камък за нова фабрика за горивни клетки

Hyundai започна строителството на нов завод за производство на водородни горивни клетки в Южна Корея. Производството е планирано да започне през 2027 г. – и не само за употреба в превозни средства с горивни клетки.

Изображение: Hyundai

hyundai.com

Hyundai обяви, че новият завод в Улсан ще се простира на 43 000 квадратни метра на мястото на бивша фабрика за двигатели с вътрешно горене и трансмисии. От 2027 г. съоръжението Untitledще има годишен производствен капацитет от 30 000 системи с горивни клетки и PEM електролизатори за различни приложения за мобилност, включително леки автомобили, търговски превозни средства и автобуси, строителни машини и кораби. С планираното за начало на производството през 2027 г. е ясно, че второто поколение Hyundai Nexo, представено по-рано тази година, все още ще използва други системи с горивни клетки.

Hyundai планира да инвестира 930 милиарда вона – в момента около 560 милиона евро – в преобразуването. Съоръжението ще произвежда не само горивни клетки за споменатите приложения, но и PEM електролизатори за производство на водород. Заводът официално ще се управлява от HTWO, водородната марка на Hyundai Motor Group.

Произвежданите там горивни клетки няма да се ограничават само до продукти на Hyundai Group. По време на церемонията по първа копка Hyundai подписа меморандум за разбирателство с KGM Commercial. Южнокорейският производител на автобуси планира да използва горивни клетки HTWO в бъдещите си превозни средства.

Untitled1Hyundai за първи път обяви проекта за преобразуване в Улсан през март, като по това време производството трябваше да започне през 2028 г. Сега пускането на пазара е планирано година по-рано и ще включва „модерна основна технология“. В сравнение с настоящите модели, произвеждани в завода за горивни клетки на Hyundai в Китай, новите системи ще подобрят „както мощността, така и издръжливостта в сравнение с настоящите модели, като същевременно постигнат ценова конкурентоспособност, за да водят световния пазар“.

За първи път Hyundai ще произвежда и PEM електролизатори в Южна Корея. „Въз основа на близо три десетилетия опит в разработването на горивни клетки, компанията е постигнала приблизително 90% локализация на компонентите за електролизни системи“, се казва в изявлението.

През февруари Hyundai завърши контейнерна електролизна система с мощност 1 МгВт, която в момента е в демонстрационна експлоатация и според съобщенията произвежда над 300 килограма водород с висока чистота на ден. Планиран е и мащабен проект с мощност 5 MW на остров Чеджу, Южна Корея, който има за цел да създаде цялостна водородна екосистема – включително автобуси с горивни клетки на Hyundai.

Водородната индустрия в Южна Корея получава политическа подкрепа от години, тъй като страната се стреми да се позиционира като световен лидер в енергийния преход. Висши държавни служители се присъединиха към многобройни представители на Hyundai на церемонията по първа копка в Улсан.

„Този завод въплъщава стратегическия ангажимент на Hyundai Motor Group за напредък в прехода към водородно общество“, каза заместник-председателят Чанг във встъпителните си думи. „Той ще служи като критична основа за осигуряване на инерция на националния икономически растеж и утвърждаване на лидерството на Корея в световната водородна индустрия.“