Главният изпълнителен директор на Ford: Китай може да „ни издокара всички“ от бизнеса“
Страната има достатъчно производствен капацитет, за да обслужва целия северноамерикански пазар, според изпълнителния директор – Джим Фарли
Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, открито заяви любовта си към китайските електрически превозни средства. Преди година шефът на Blue Oval каза на обществеността, че кара Xiaomi SU7 – и че го обича. След това, преди няколко месеца, Фарли каза, че намира, че китайската автомобилна индустрия може да ни смирява. Сега думите му стават много по-мрачни.
Motor1
В интервю тази седмица за CBS Sunday Morning, главният изпълнителен директор на Ford сравни автомобилната индустрия на Китай днес с тази на Япония от 80-те години на миналия
век.
Според Фарли: „Те имат достатъчно [производствен] капацитет в Китай със съществуващи фабрики, за да обслужват целия северноамерикански пазар, да ни поставят всички на място от бизнеса. Япония никога не е имала това, така че това е съвсем различно ниво на риск за нашата индустрия.“
След това Фарли призна, че китайските автомобили, произвеждани днес, са автомобили, които американците биха купили с готовност, наричайки SU7, който кара, „висококачествен“ с „страхотно дигитално изживяване“. Той все още кара такъв, каза Фарли, защото китайските електромобили са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“.
Това накара Фарли да направи промени във Ford, което подтикна компанията да произвежда по-малки и по-евтини електрически превозни средства. По-рано тази година автомобилният производител обяви, че ще въведе нова производствена система, така че да може да произведе електрически пикап за 30 000 долара, преди да разшири портфолиото си.
Това е голям залог за автомобилния производител, но Ford прави такъв в пряк отговор на китайската автомобилна индустрия, въпреки че САЩ налагат електромобилите от тази страна 100% мито. Докато митата на практика забраняват на евтините китайски електромобили да навлизат на американския пазар, Ford продава Mustang Mach-E в Китай и иска да бъде конкурентоспособен.
Фарли заяви по-рано тази година, че китайските електрически превозни средства имат „превъзходна технология за автомобили“ и че автомобилните производители „са в глобална конкуренция с Китай и не става въпрос само за електрически превозни средства. И ако загубим, нямаме бъдеще във Ford“.








