Архив

Главният изпълнителен директор на Ford казва, че е карал електрически автомобил Xiaomi през последните 6 месеца и не иска да се откаже от него

Първото електрическо превозно средство на китайския технологичен гигант Xiaomi, SU7, се предлага само в Китай и струва около 30 000 долара.

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че е карал електрическия автомобил на китайския технологичен гигант Xiaomi през последните шест месеца.

entrepreneur.com/business-news

Фарли описа Xiaomi като „индустриален гигант“.

Фарли преди това каза на член на борда, че автомобилната индустрия в Китай е „екзистенциална заплаха“.

Тази статия първоначално се появи в Business Insider.

Главният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, казва, че не иска да се откаже от Xiaomi Speed Ultra 7, който кара през последните шест месеца.

„Не обичам да говоря толкова много за конкуренцията, но аз карам Xiaomi“, каза Фарли, докато разговаря с британския водещ Робърт Луелин в „The Fully Charged Podcast“. Подкастът, на форкойто Луелин е водещ, се излъчи в понеделник.

„Летехме с един от Шанхай до Чикаго и го карам от шест месеца и не искам да се отказвам от него“, продължи Фарли.

SU7 е първият електрически автомобил на Xiaomi. Китайският технологичен гигант произвежда три версии на автомобила: SU7, SU7 Pro и SU7 Max. Фарли не уточни коя версия кара.

„Фантастично е. Продават по 10 000, 20 000 на месец. Разпродават се за шест месеца“, каза Фарли за успеха на Xiaomi със SU7 по-рано в интервюто.

„Знаете ли, това е гигант в индустрията и потребителска марка, която е много по-силна от автомобилните компании“, добави той.

Представители на Фарли във Ford не отговориха на искане за коментар от Business Insider, изпратено извън редовното работно време.

Популярността на SU7 дойде с цената на Xiaomi. Когато Xiaomi отчете приходите си за второто тримесечие на 21 август, нейният клон за електрически превозни средства отчете коригирана загуба от 252 милиона долара.

Това означава, че Xiaomi е загубила около 9 200 долара за всеки от 27 307-те SU7, които е доставила през това тримесечие. SU7 се продава на базова цена от 215 900 юана, или около 30 000 долара, и е достъпен само в Китай.

Говорител на Xiaomi каза пред Матю Лох от BI през август, че компанията се стреми да намали производствените си разходи, като увеличи мащаба на своето подразделение за електрически превозни средства.

„Освен това, първият електрически автомобил на Xiaomi е изцяло електрически седан и инвестиционните му разходи са сравнително високи, така че ще отнеме известно време, за да се осмисли тази част от разходите“, каза говорителят пред Лох.

„Екзистенциална заплаха“

форд дирТова не са първите коментари, които Фарли или неговите колеги от Ford са направили относно мащаба или напредъка на китайската индустрия за електрически превозни средства.

След посещение в Китай през май, Фарли каза на член на борда на Ford, че китайската автомобилна индустрия е „екзистенциална заплаха“, съобщи The Wall Street Journal през септември.

В началото на 2023 г. Фарли и неговият главен финансов директор Джон Лоулър са били в Китай, когато са тествали електрически SUV, произведен от държавния автомобилен производител Changan Automobile, съобщава Journal.

В доклада се казва, че двамата са били впечатлени от качеството на произведените в Китай електрически превозни средства.

„Джим, това не е нищо като преди“, казал Лоулър на Фарли, според Journal. „Тези момчета са пред нас.“

Коментарите на Фарли идват в момент, когато китайските автомобилни производители продължават да доминират на световния пазар на електрически превозни средства. Данните, събрани от технологичната фирма ABI Research за Business Insider, показват, че китайските автомобилни производители са представлявали 88% от пазара на електрически превозни средства в Бразилия и 70% в Тайланд през първото тримесечие на тази година.

Конкуренцията с конкуренти като Xiaomi ще бъде от решаващо значение за Ford, докато формулира своя подход към пазара на електрически превозни средства.

Ford отчете голям пропуск в приходите през второто тримесечие на годината, което доведе до срив на акциите на компанията. Печалбата на акция на компанията достигна 0,47 долара, под прогнозите на анализаторите от 0,68 долара. Рентабилността на компанията за тримесечието беше намалена от сегмента на електрическите превозни средства, който отчете загуба от 1,14 милиарда долара на фона на забавящото се търсене. Печалбите на Ford за третото тримесечие се очакват на 28 октомври.

През август Лоулър заяви пред репортери, че Ford променя стратегията си за електрически превозни средства и ще замени планираните си електрически SUV-ове с хибридни модели. Очаква се този ход да струва на Ford близо 2 милиарда долара.

Акциите на Ford са намалели с близо 9% от началото на годината.