Архив

Skoda възроди купе със задно предаване – но само в страната на фантазиите

Само да беше истинско.

Официален рендер на концептуалния автомобил Skoda 110 R

Снимка: Skoda

skoda-storyboard.com/en/skoda-world

Защо не всички автомобилни производители правят това? Това е въпрос, който си задавам всеки път, когато Skoda възкресява автомобил от отминала епоха. За пореден път чешката 1 skoda-110-r-concept-official-renderingмарка, част от Volkswagen Group, прилага най-новия си дизайнерски език към виртуална концепция, която възражда важна табелка с име: 110 R.

На снимката в долната част, оригиналният автомобил дебютира през 1970 г. с цена, еквивалентна на около 40 месечни заплати. Въпреки стръмната цена от 78 000 крони, той беше огромен успех, с 57 085 продадени бройки по време на 10-годишен производствен период, който приключи през декември 1980 г. Превъртаме напред до 2025 г. и купето със задно предаване се завръща, макар и само в дигитална форма. Оригиналният четирицилиндров 1,1-литров двигател, разположен отзад, го няма, заменен е от електрически мотор.

Вместо да поеме по ретро пътя, дизайнерът на Skoda Рихард Швец се впусна изцяло в модернизирането на 110 R с дизайнерския език „Modern Solid“ на компанията. От фарове и задни светлини, които се плъзгат в отваряне, до аеродинамични джанти, купето е всичко друго, но не и класическо.

2 skoda-110-r-concept-official-renderingЧерната лента отпред скрива сензори, за да изчисти дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, докато функционалните вентилационни отвори под задните странични прозорци наподобяват отворите за двигателя на автомобила от 70-те години на миналия век. Отзад, винтидж емблемата „S 110 R“ отдава почит на вдъхновението на концепцията.

Най-новият измислен модел от серията „Icons Get a Makeover“ на Skoda е изцяло за чисти повърхности. Въпреки че техническите спецификации не са били измислени, можем да предположим, че дизайнерът би искал 110 R да бъде възможно най-лек. Неговият предшественик е тежил едва 880 килограма (1940 паунда).

Оригиналът не беше особено бърз, дори по стандартите на 70-те години на миналия век. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнемаше 19 секунди, катоskoda-110-r- оскъдният двигател с мощност 52 к. с. предаваше мощността си чрез четиристепенна ръчна скоростна кутия, монтирана пред задния мост. Разпределението на теглото беше 43:57, а автомобилът имаше две товарни отделения: едното, разположено под предния капак, а другото зад задните седалки.

4 skoda-110-r-concept-official-renderingЗа Skoda би било трудно да убеди експертите да одобрят такъв автомобил през 2025 г., като се има предвид как сегментът на купетата продължава да се свива. Освен това, изцяло електрическата конфигурация не би допринесла за привлекателността на купето. И нека бъдем реалисти: Skoda няма престижа на марката, за да привлече достатъчно купувачи на спортни автомобили, за да направи подобен проект жизнеспособен.

Audi с Concept C и Porsche със следващия Boxster/Cayman имат по-голям шанс да покрият тази ниша. Въпреки че следващият 718 все още ще предлага двигатели с вътрешно горене, спортният автомобил, подобен на TT, ще бъде само електрически. Ако Групата някога обмисли по-достъпен спортен автомобил, той вероятно ще бъде обозначен като VW.

Помните ли BlueSport, който така и не се появи?