Индонезия заяви, че Hyundai се интересува от неин национален автомобилен проект
Джакарта. Старши министър Ейрлангга Хартарто разкри в петък, че южнокорейският автомобилен производител Hyundai е заинтересован да участва в зараждащия се национален автомобилен проект, въпреки че подробностите за това евентуално партньорство остават оскъдни.
jakartaglobe.id/business
Президентът на Индонезия Прабово беше в Южна Корея за внимателно наблюдаваната среща на върха на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АТИС).

Главният министър на икономиката Ейрлангга Хартарто се среща с президента на Hyundai Motors Сунг Ким в Южна Корея на 30 октомври 2025 г. (Снимка: @airlanggahartarto_official)
Преди пристигането на Прабово в четвъртък вечерта, Ейрлангга се е срещнал с някои корейски бизнес лидери с надеждата да донесе нови инвестиционни ангажименти. Един от тези инвеститори беше Сунг Ким, бивш дипломат и президент на Hyundai Motors.
Разговорите се състояха не след дълго след като Прабово разкри целта си Индонезия да започне масово да произвежда собствени автомобили в рамките на три години. Протокол от срещата, публикуван от Координиращото министерство по икономическите въпроси, сигнализира, че дискусиите с Hyundai, особено по новообявения национален автомобилен проект, са преминали добре.
„Hyundai прояви силен интерес към участие в националния проект за разработване на автомобили, по който правителството работи“, се казва в прессъобщението.
„Това сътрудничество ще затвърди Индонезия като епицентър на растежа на автомобилната индустрия в Югоизточна Азия.“
Спомена се и за автомобили, задвижвани с водород, които според Айланга биха могли да помогнат за енергийния преход и зелената икономика на Индонезия. Ръководителят на икономическите въпроси заяви: „Виждаме огромна възможност в партньорство за разработване на автомобили, работещи с водород и други чисти енергийни източници.“
Индонезийската страна отново съобщи, че Hyundai е отворена за партньорство в областта на водородната мобилност.
Операциите на Hyundai в Индонезия са съсредоточени в производствения ѝ завод в Чикаранг. Компанията си партнира със сеулската LG Energy Solution и местната фирма Indonesia Battery Corporation (IBC) за изграждането на първата фабрика за батерийни клетки за електрически превозни средства в Югоизточна Азия в регентството Караванг в Западен Яван.
Според асоциацията на автомобилната индустрия Gaikindo, Hyundai е била десетата най-популярна марка автомобили за продажби на едро в цялата страна към юли 2025 г., точно след китайския автомобилен производител Chery. Hyundai не е стигнала до топ 10 по продажби на дребно.
Прабово повдигна въпроса за националната си автомобилна мечта, когато ръководеше заседание на кабинета, което отбеляза първата му година на поста.
„Ще имаме автомобили, произведени в Индонезия, в рамките на три години. Отпуснах средствата. Подготвихме земята за производствените съоръжения. Екипът работи по това сега“, каза Прабово на 20 октомври.
Правителството дори обмисля да придаде статут на така наречения стратегически национален проект, или PSN, на предстоящото автомобилно развитие. Статутът на PSN означава по-голяма държавна подкрепа, включително ускорено лицензиране и придобиване на земя. Южна Корея беше седмият по големина чуждестранен инвеститор в Индонезия през 2024 г. Почти 3 милиарда долара чуждестранни инвестиции са дошли от Южна Корея през тази година, показват правителствени данни.
На заседанието на кабинета на 20 октомври Прабово инструктира министрите си да сменят луксозните си превозни средства с Maung, автомобила 4×4, произведен от производителя на оръжие Pindad. Един брой от небронираната, цивилна версия има цена между 400 и 500 милиона рупии Министърът на финансите Пурбая Юди Садева заяви пред репортери, че правителството вече е подготвило средствата за поръчките на Прабово, без да навлиза в подробности за размера на бюджета. Правителството обаче трябва да изчака, докато производственият капацитет на Pindad е способен да изпълни такава голяма поръчка.








