Toyota най-накрая потвърждава нов V-8 двигател
Ръководителят на отдела за задвижващи агрегати на автомобилния производител намеква, че Lexus също ще го използва.
Сн.: Lexus Sport Concept
Говорено е надълго и нашироко за новите, по-малки и по-леки четирицилиндрови двигатели на Toyota, които ще задвижват всичко. Има обаче малко информация относно двигател с
вътрешно горене с голям работен обем, проектиран специално за новия флагмански спортен автомобил на компанията. Суперколата с емблема GR ще има премиера в началото на декември и да, тя ще има V-8 двигател.
В интервю на текущото изложение за мобилност в Япония през 2025 г., президентът на Toyota, отговарящ за задвижващите агрегати, Такаши Уехара, потвърди интересните слухове за V-8 с два турбокомпресора. Той обясни, че основата за тази нова осемцилиндрова система се крие в предстоящото семейство модулни бензинови двигатели на компанията, състоящи се от 1,5- и 2,0-литрови агрегати.
В концептуалния автомобил GR Yaris M със средно разположен двигател, 2.0-литровият „G20E“ има целева мощност над 400 конски сили. Уехара каза пред CarExpert, че новият V-8 е „в общи линии“ свързан с четирицилиндровия двигател, монтиран зад седалките на хотхеча. V-8 ще осигури значително повече мощност, и не само защото има четири допълнителни цилиндъра и втори турбокомпресор.
Човекът, отговарящ за двигателите в Toyota, потвърди и друга част от слуха около суперколата, производна на GT3: двигателят с вътрешно горене ще бъде част от хибриден силов агрегат. Той обаче уточни, че спортната машина няма да бъде plug-in хибрид. Освен това намекна, че Lexus ще използва електрифицирания V-8 в производствена версия на показания тук Sport Concept, който, както наскоро научихме, наистина е хибрид.
На въпроса дали луксозното подразделение на Toyota ще има достъп до новия двигател, Уехара по същество го потвърди: „Можете да очаквате – виждате ли новия спортен автомобил на Lexus? Това е…“ Той също така намекна, че инженерите настройват V-8 двигателя по различен начин за Lexus в сравнение с флагмана GR на Toyota:
„Може би бихме могли да имаме V-8 с по-мек [характер] или бихме могли да имаме по-мускулеста, тежка версия.“
Предполагаме, че Lexus ще получи „меката“ версия, докато Toyota ще използва „тежката“ конфигурация, особено в състезателния автомобил
GT3. Има смисъл V-8 да задвижва повече от едно превозно средство; разработването на нов двигател от нулата за един-единствен модел с малък обем би било трудно да се оправдае финансово. Състезателен аналог помага инвестицията да бъде осъществима, докато легалният за движение по пътищата дериват на Lexus подобрява икономиите от мащаба.
Toyota не е единственият производител на автомобили, който инвестира в нов V-8. AMG разработва такъв, а компанията майка, Mercedes, дори остава ангажирана с почитания V-12. Междувременно BMW вече потвърди, че настройва V-8 двигателя, за да отговори на предстоящите разпоредби за емисиите, осигурявайки неговото оцеляване в средносрочен план. Чрез Porsche, Volkswagen Group също възнамерява да поддържа V-8 двигателите живи до 30-те години на 21-ви век.
Така че, да, V-8 няма да изчезне








