Архив

Toyota повишава прогнозата си за печалба, залагайки, че може да преодолее митата

ТОКИО (Reuters) – Toyota повиши прогнозата си за печалба за цялата година в сряда , 5 ноември, като японският автомобилен производител заложи, че намаляването на разходите и силното търсене на хибриди ще ѝ помогнат да преодолее въздействието на митата на президента на САЩ Доналд Тръмп.

5 ноември 2025 г.

U.S. News & World Report

Най-продаваният производител на автомобили в света сега очаква оперативна печалба от 3,4 трилиона йени (22,6 милиарда долара) за финансовата година до края на март, което е tag_reuters.com,2025_newsml_LYNXMPELA407D_12025-11-05T053509Z_1_LYNXMPELA407D_RTROPTP_3_TOYOTA-RESULTS-PREVIEWс 6% повече от 3,2 трилиона йени, прогнозирани преди това.

Американските мита нанесоха тежък удар на индустрия, която вече е засегната от задълбочаващата се конкуренция от китайските производители на електромобили и от сътресение, случващо се веднъж на век, породено от напредъка на електромобилите и други нови технологии. Toyota изчисли, че тарифите ще ѝ струват 1,45 трилиона йени през текущата финансова година.

„Северна Америка е изправена пред много трудна ситуация поради въздействието на тарифите“, каза Кента Кон, главен финансов директор на Toyota, на брифинг за финансовите резултати. Въпреки че условията „не бяха лесни“ на други пазари като Китай, Европа, Азия и Африка, както рентабилността, така и обемът на продажбите останаха „солидни“, каза той.

Toyota отчете втори пореден спад на оперативната печалба за второто тримесечие до 839,6 милиарда йени, което е с 27% по-малко от 1,16 трилиона йени година по-рано и под средната оценка от 863,1 милиарда йени на осем анализатори, анкетирани от LSEG.

Въпреки увеличените продажби на автомобили, северноамериканският бизнес на автомобилния производител се е отчел в оперативна загуба от 134 милиарда йени за първата половина на финансовата година от печалба от 128 милиарда йени година по-рано, засегната от американските тарифи.

Миналата седмица Toyota заяви, че световното ѝ производство се е увеличило с над 10% през септември и е нараснало за четвърти пореден месец, тъй като както продажбите, така и производството се увеличиха в САЩ, водещият ѝ пазар.