Представена е производствена версия на BMW F 450 GS 2027, пазарното пускане е планирано след година
Точно преди една година, по време на изложението Esposizione Internazionale Ciclo Motociclo e Accessori (EICMA) 2024 в Милано, Италия, немският производител на мотоциклети BMW Motorrad представи концептуалния F 450 GS, приключенски мотоциклет, насочен специално към тези, на които е разрешено да карат с шофьорска книжка A2. Заедно с това представяне дойде и обещанието, че ще последва производствената версия на мотоциклета през 2025 г.
autoevolution.com/news, 4 ноември 2025 г.
Снимки: BMW Motorrad, 2027 BMW F 450 GS
Сега, когато тазгодишното EICMA е пред нас, BMW най-накрая изпълни обещанието си и представи версията на мотоциклета, която всички ще виждаме по пътищата си и извън тях
в близко бъдеще
BMW F 450 GS е предназначен да преодолее разликата между BMW G 310 и F 800/900, като същевременно остане верен на GS поколението, към което принадлежи. И т. Ето всичко, което трябва да знаете за него.
Мотоциклетът е изграден около чисто нова тръбна стоманена рамка, а вътре в нея е инсталиран също толкова нов двуцилиндров двигател. Редовното механично сърце на това превозно средство е с обем 420 куб. см и е проектирано да отговаря на емисионните стандарти Euro5+.
Агрегатът е перфектно съобразен с изискванията на A2 на Стария континент, тъй като генерира само 48 к. с. при 8750 об/мин и максимален въртящ момент от 43 Нм при 6750 об/мин. Изпускателна система от неръждаема стомана от дясната страна е това, което му помага да издиша.
Двигателят се управлява от новоразработена шестстепенна трансмисия и работи с така наречения Easy Ride Clutch (ERC). Тази система, вариант на центробежен съединител, който вече се използва другаде, премахва необходимостта от ръчно управление на лоста на съединителя по време на каране.
Друго изискване, на което трябва да отговаря един мотоциклет, за да бъде допуснат в ръцете на притежатели на шофьорска книжка A2, е теглото, и това е поле, което BMW F 450 GS също отговаря: той тежи едва 178 кг. Това е достатъчно ниско тегло, за да е достатъчен 14-литровият резервоар за гориво на мотоциклета за пътуване с дължина до 350 км.
Има три режима на каране, които могат да бъдат избрани по време на пътуване: Rain, Road и Enduro, а серия от асистиращи системи, включително ABS, динамичен контрол на спирачките (DBC) и динамичен контрол на сцеплението, са на разположение, за да помогнат при управлението на двуколесния мотоциклет.
Говорейки за управлението на двуколесния мотоциклет, той се движи по повърхността отдолу върху ляти алуминиеви джанти, оборудвани с безкамерни гуми за всякакви терени. Колелата са с диаметър 19 инча отпред и 18 инча отзад и са свързани със система за окачване KYB. Спирачната сила се осигурява от спирачна система.
Визуално погледнато, производствената версия на BMW F 450 GS не се отклонява много от това, което вече видяхме в концепта от миналата година, от LED фаровете с дневни 
светлини в X-дизайн, до магнезиевите части тук-там и цветовата схема, типична за BMW.
Що се отнася до изживяването при шофиране, F 450 GS предлага три варианта на седалките, с височина от 830 мм до 865 мм, регулируеми лостове за управление, регулируемо кормило и настроена система за поставки за крака с подвижни гумени дръжки. На арматурното табло има 6,5-инчов TFT дисплей и USB-C порт за свързване на смартфон.
BMW казва, че ще предлага F 450 GS в четири нива на оборудване, като първото е Basis. Този модел се предлага в цвят Cosmic Black и освен всичко горепосочено, включва офроуд стъпенки, предпазители за ръце, пластмасов предпазител за долната част на каросерията и прозрачно предно стъкло. Това е почти същото оборудване, което се предлага и във втората версия, Exclusive, която също се предлага в Cosmic Black.
Третата в списъка и втората най-заредена версия е Sport, която предлага състезателен червен цвят и спортно окачване, включващо вилка KYB, която може да се регулира по отношение на отскок и компресия.
И накрая, най-висококачественият F 450 GS е Trophy, който се отличава от останалите със своята каросерия в цвят Racing Blue Metallic, бели предпазители за ръце, тонирано рали предно стъкло и алуминиев предпазител за двигателя. На всичкото отгоре тази версия предлага Easy Ride Clutch като стандарт (всички останали могат да го имат като допълнително оборудване).
Въпреки че показаха приключенския мотор тази седмица, BMW не споменава точна дата за световното пускане на пазара. Вместо това, те казват, че американският пазар трябва да очаква да го получи в края на следващата година или, ако нещата не се развият добре, дори през първите няколко месеца на 2027 г.
Това означава, че все още нямаме информация за това колко ще струва това нещо, но BMW обеща миналата година, че ще се занимаваме с „оптимална достъпност“.








