Първи поглед: Радикалният концепт Peugeot Polygon представя следващия 208
Концептуалният Polygon ще включва системата за управление Hypersquare на Peugeot, която ще бъде пусната в производство следващата година
4 ноември 2025 г.
autocar.co.uk/car-news/new-cars
Този футуристичен, драматично стилизиран концептуален супермини дава предварителен преглед на следващото поколение Peugeot 208.
Наречен Polygon, новият концептуален автомобил на Peugeot е описан като имащ „футуристичен дизайн“ и фокус върху представянето на технологиите от следващо поколение,
които ще бъдат използвани в производствените автомобили на френската марка.
Разкрито е само едно изображение преди официалното представяне следващата сряда, но е ясно колко радикално различен ще бъде третото поколение 208 от днешния автомобил.
Въпреки че концептът ще бъде смекчен за производство, очаква се неговият монолитен силует и отличителната, аеродинамично дефинирана повърхност да бъдат определящи белези на производствения автомобил, което ще зададе тона за нова ера в дизайна на Peugeot.
Концепцията ще покаже и бъдещето на интериора на френската марка, включвайки очаквано почти производствена версия на правоъгълния волан Hypersquare на Peugeot. Радикалният дизайн беше представен за първи път в концепта Inception от 2023 г., който очевидно е повлиял на този последен шоу автомобил.
Hypersquare ще използва система за управление по кабел, което е първият път, когато автомобил Stellantis използва тази технология.
Главният изпълнителен директор на Peugeot, Ален Фавей, каза, че това ще бъде „следващата стъпка в сагата на i-Cockpit“, отличителният интериорен дизайн на Peugeot, който позиционира малък волан, разположен доста под инструментите.
Новата конфигурация – която се очаква да бъде възприета в цялата гама след въвеждането ѝ в 208 – е „за пъргавината“ и ще даде на бъдещите Peugeot уникално усещане за шофиране, каза Фавей.
Той добави, че Polygon ще разполага с 21-инчов „плаващ“ дисплей, който вероятно ще бъде същият извит информационно-развлекателен модул като в 3008, което предполага, че интериорът на концепцията ще бъде близо до производствените спецификации.
Polygon следва подобен дух на Vauxhall Corsa GSE Vision Gran Turismo – спортната електрическа концепция със 789 к.с., представена през август, която е предварителен преглед на следващото поколение на Corsa twin на 208.
Подобно на тази концепция, очаква се Polygon да бъде базиран на новата платформа STLA Small на Stellantis.
Въпреки че новата платформа може да побере хибридни или електрически задвижващи агрегати, главният изпълнителен директор на Vauxhall Флориан Хютъл наскоро потвърди пред Autocar, че следващата Corsa ще бъде изключително електрическа, което предполага, че следващият 208 също ще бъде такъв.
Следователно, настоящият 208 с двигател с вътрешно горене от второ поколение, базиран на CMP, вероятно ще остане в производство заедно с новия 208, предвид непредсказуемостта на пазара на електрически автомобили.
Фави не потвърди това директно, а вместо това заяви, че Peugeot е „ангажирана с електрическите автомобили“, но също така „ангажирана с многоенергийна оферта“. Той добави: „Нашата стратегия е да оставим на клиента избора коя енергия иска да използва.“
Новият 208, който ще се появи в края на следващата година, се очаква да бъде първият автомобил, който ще бъде построен на платформата STLA Small, последван от новата Corsa.
И двата модела ще продължат да се произвеждат в завода на Stellantis в Сарагоса, Испания.








