BMW увеличава маржа на печалба за автомобили, тъй като разходите за електрически превозни средства преминават пика си
Оперативният марж на автомобилите през третото тримесечие надминава прогнозата
Групата заявява, че е „преминала“ към по-ниски разходи за научноизследователска и развойна дейност
Тарифите са оказали влияние от 1,75 процентни пункта върху основния марж
БЕРЛИН, 5 ноември (Reuters) – Германският автомобилен производител BMW: Основният марж на печалба се е увеличил през третото тримесечие, тъй като е преминал пика в
разходите за научноизследователска и развойна дейност на нова изцяло електрическа гама, която се надява да стимулира растежа на фона на силната конкуренция в Китай.
Резултатите бяха светъл лъч в поредното трудно тримесечие за европейските автомобилни производители, тъй като те са изправени пред нова реалност на високи американски мита и евтина китайска конкуренция, като предстоящият криза в доставките на чипове потенциално може да доведе до по-голяма несигурност.
BMW надмина прогнозите неотдавна с оперативен марж от 5,2% за автомобилното си звено в периода юли до септември, в сравнение с 2,3% година по-рано, когато проблеми със спирачките засегнаха продажбите.
BMW се хвали с устойчивост въпреки проблемите в Китай и митата
Акциите на автомобилния производител се повишиха с 2,4% около 09:00 на 5 ноември.
„През третото тримесечие отново доказахме, че нашият бизнес модел е стабилен и устойчив“, каза главният изпълнителен директор Оливър Ципсе.
Печалбата на групата преди лихви и данъци достигна прогнозите от 2,3 милиарда евро (2,7 милиарда долара), докато приходите бяха малко по-слаби от очакваните на 32,3 милиарда евро.
След като намали прогнозата си за цялата година миналия месец поради тарифни разходи и бавен растеж в Китай, групата заяви, че продължава да очаква маржът за автомобили в диапазона от 5% до 6%, спадайки от 6,3% през 2024 г.
Групата очаква първият модел от изцяло електрическата серия „Neue Klasse“ да стимулира растежа през 2026 г., добавяйки, че е „преминала“ от рекордната инвестиция от миналата година в портфолиото си от електрически превозни средства.
В Европа поръчките за iX3, дебютният модел от новата серия, се удължават с няколко месеца до 2026 г., каза Ципсе. Ценообразуването за модела все още не е определено за силно конкурентния китайски пазар, каза той.
„Вярваме, че Neue Klasse на BMW предлага завладяващ начин за игра в сектора. Според нас сме в навечерието на една от най-всеобхватните истории за трансформация, които виждаме в нашето отразяване“, казаха анализатори от Bernstein.
По-високи мита натежават в САЩ и ЕС
Митата намалиха маржа на автомобилите на BMW с около 1,75 процентни пункта през третото тримесечие, съобщи компанията.
Като един от най-големите износители на автомобили от САЩ по обем, благодарение на завода си в Спартанбърг в Южна Каролина, BMW е по-добре позиционирана за търговската война на президента Доналд Тръмп, отколкото марки без производствено присъствие в САЩ, като Audi и Porsche.
BMW обаче се бори и с митата на ЕС, които засягат произведения в Китай електрически модел Mini.
(1 долар = 0,8575 евро)








