Архив

Škoda Auto потвърждава 3-то място на европейския автомобилен пазар

Škoda Auto отчете силни резултати през първото и третото тримесечие на 2025 г.: приходите нараснаха до 22 344 милиарда евро (+9,5%), оперативната печалба до 1 790 милиарда евро (+5,4%), а нетният паричен поток достигна 1 934 милиарда евро (–2,8%). Resolvation се задържа стабилно на 8,0%. Глобалните доставки достигнаха 765 700 бройки (+14,1%), като 616 300 са в Европа, осигурявайки 3-то място. Делът на BEV/PHEV се увеличи до 24,1% (2024: 11,1%), воден от Elroq и Enyaq. Elroq надмина 100 000 поръчки. Индия отбеляза рекорден ръст (+106,1%), а Виетнам започна производството на Kushaq и Slavia.

Силните деветмесечни резултати на Škoda доказват, че стратегията работи: Марката расте печелившо, електрифицира се по-бързо и се разширява в световен мащаб. Untitled3Задържането като автомобилна марка №3 в Европа, като същевременно удвоява доставките в Индия, показва силата на екипа си, партньорите и доверието на клиентите. Движи се напред с увереност, ефективност и смелост да оформя бъдещето на мобилността.

Клаус Целмер, главен изпълнителен директор на Škoda Auto

Резултатите ни остават много силни след третото тримесечие. Това е голямо постижение, особено предвид продължаващите предизвикателства на пазара. Увеличението с 5,4% на оперативната печалба до 1,790 милиарда евро и силното развитие на нетния паричен поток демонстрират солидната основа на нашия успешен бизнес модел и последователното прилагане на нашата програма Next Level Efficiency+.

Untitled1Холгер Петерс, член на борда на директорите на Škoda Auto за финанси, ИТ и правни въпроси

През първите три тримесечия търсенето на автомобили Škoda нарасна значително. В Европа ние превъзхождаме общия пазар, като държим трето място благодарение на широката ни моделна гама, като същевременно сме втората най-продавана марка сред важните клиенти на автопаркове. Освен това почти един на всеки четири автомобила Škoda, доставен в Европа, вече е електрифициран. Това ни прави оптимисти за бъдещето. Следващата ни стъпка ще бъде пускането на пазара на новия изцяло електрически кросоувър Epiq, който ще бъде новият начален модел на Škoda в света на електрическата мобилност, с цена, която ще съответства на Kamiq с двигател с вътрешно горене на много пазари.

Мартин Ян, член на борда на директорите на Škoda Auto, отговарящ за продажбите и маркетинга

Škoda Auto продължава солидното си представяне в годината на 130-годишнината си

Škoda Auto е доставила общо 765 700 (2024: 671 300) автомобила на клиенти по целия свят през първите три тримесечия. Увеличението от 14,1% на годишна база се дължи на по-Untitled2силните продажби на ключови европейски пазари и в Индия, наред с най-широката и най-актуална моделна гама на марката, обхващаща всички видове задвижващи агрегати.

В резултат на това чешкият производител изпреварва пазара като цяло, оставайки третата най-продавана марка в Европа (ЕС27+4). Стратегическата цел на марката е да остане сред трите най-търсени производители на автомобили в Европа до 2030 г.

Škoda също така регистрира значителен ръст на най-големия си пазар, Германия, със 153 800 доставки, което съответства на абсолютно увеличение от 13 800 автомобила (+9,9% на годишна база). Други забележителни увеличения са регистрирани на втория по големина пазар, Чехия (67 700; +6 000; +9,8%) и третия по големина пазар, Обединеното кралство (66 100; +7 800; +13,4%), както и в Дания (15 100; +5 600; +59,2%) и Испания (30 000; +5 400; +21,9%). Забележително постижение е класирането на №2 в Европа по продажби на автомобили от автопарка (без служебни автомобили и автомобили под наем).

Електрификацията се ускорява: Elroq и Enyaq са сред най-търсените електрически превозни средства в ЕвропаSkoda Auto beginnt mit der Serienfertigung des neuen Superb

През първите три тримесечия на тази година Škoda Auto е доставила 150 700 автомобила с електрифицирано задвижване в световен мащаб (BEV и PHEV). В Европа комбинираният дял на доставките на BEV и PHEV е 24,1% (2024: 11,1%). В категорията BEV Škoda се превърна в четвъртата най-продавана марка с пазарен дял от 6,6%.

Успехът на моделите BEV на Škoda е от решаващо значение: марката е доставила 118 600 BEV в световен мащаб – 60 400 бройки от Elroq и 58 200 бройки от семейството Enyaq. В Европа и двата модела се нареждат сред десетте най-продавани електрически превозни средства: Elroq е на трето място, а Enyaq е на шесто.

В Чехия, Дания и Словакия Elroq е най-продаваният BEV; В Австрия, Холандия и Швейцария е сред челната тройка. Enyaq се класира в челната тройка в Чехия, Германия, Финландия, Австрия, Словакия и Швейцария. Търсенето от страна на клиентите продължава да нараства; през септември Škoda Auto регистрира рекорден месечен брой доставки на електрически превозни средства (17 400), а до края на октомври компанията е получила над 170 000 поръчки за изцяло електрически модели по целия свят. Най-популярният модел на Škoda остава Octavia със 142 200 доставки до клиенти, следвана от Kodiaq и Kamiq.

Интернационализацията и успехът в Индия продължават; производството стартира във Виетнам.

На международните пазари Škoda също регистрира увеличение на доставките. В Индия Škoda допълнително засили втория си стълб, наред с основния си европейски пазар. Общите доставки до клиенти се увеличиха повече от два пъти на годишна база, достигайки рекордните 49 400 (+106,1). Kylaq зае значителен дял с 30 100 доставени автомобила. През септември марката постигна ключовия етап…