Архив

Новият спортен автомобил на Audi излиза на пътя преди пускането му през 2027 г.

Концептуалните автомобили обикновено се използват само в автомобилни изложения и музеи, но не и в този. Audi си направи труда да регистрира Concept C за употреба по пътищата, въпреки че не е за продажба. За да може да отговаря на пътните изисквания и да получи регистрационен номер, спортното купе трябваше да бъде оборудвано с мигачи, чистачки на предното стъкло и клаксон.

На сн.:Audi Concept C 2025

Повечето концепти не могат да се движат със собствена мощност и дори когато могат, вероятно бихте могли да ги изпреварите, тъй като обикновено имат слаби електрически Untitledдвигатели, предназначени само да ги движат на сцената. Audi Concept C обаче е много по-близо до истинското нещо от типичния концепт. Задно монтиран електрически двигател му позволява да достигне около 145 км/ч.

Производствената версия, която се очаква да излезе през 2027 г., ще бъде значително по-бърза, но въпреки това това е впечатляваща максимална скорост за това, което повечето хора предполагаха, че е статичен експонат на IAA Mobility Show през септември тази година.

Тъй като дебютът на автомобила е все още след няколко години, Audi разбираемо все още не споделя пълни технически подробности. Известно е, че един двигател задвижва задните колела.

Даниел Шустер, говорител на отдела за техническо развитие, каза пред Motor1, че Concept C е базиран на новоразработена архитектура, „която ще бъде споделена в рамките на [Volkswagen] Group“. Това вероятно означава, че ниското купе е свързано с предстоящите електрически Boxster и Cayman на Porsche. Разработва се и вариант с два двигателя, оборудван с Quattro и по-голяма мощност.

Теглото му е 1690 килограма, или приблизително колкото R8 V10 Spyder със задно задвижване. Concept C разполага с батерията си зад водача и пред задния мост, имитирайки разположение на двигателя в средата. Autocar, който за кратко е карал автомобила в италианските Доломити, е научил от Audi, че за този модел е разработено ново окачване, вместо да се доставят части от TT или R8.

Untitled1Повечето от това, което виждате тук, ще достигне до шоурумите след няколко години. Главният креативен директор на Audi, Масимо Фрасела, вече потвърди, че външният дизайн отразява „87 процента“ от крайния производствен вид. За първи път за марката, електрически прибиращият се твърд покрив ще стигне до производство като единствен стил на каросерията, тъй като не се планира купе с фиксиран покрив.

Това няма да бъде възраждане на TT или R8, въпреки че новите изображения показват Concept C редом с версии от първо поколение и на двата. Интересното е, че фотосесията включваше и RS6 (C6) и легендарния състезателен автомобил Auto Union Type C от 1936 г. с неговия 6,0-литров V-16 двигател с компресор.

Главният изпълнителен директор на Audi Гернот Дьолнер очаква годишни продажби в „много ниския петцифрен“ диапазон, но е уверен, че Four Rings все още може да реализира печалба. Споделянето на разходите за разработка с електрическия 718 би могло да помогне на VW Group да постигне икономии от мащаба, но ще трябва да изчакаме потвърждение, че двата автомобила наистина са свързани.

Докато Boxster и Cayman ще получат обратно бензиновите си двигатели, новият спортен автомобил на Audi ще се предлага изключително като електромобил. Пропусната възможност? Смятаме, че да.