Архив

Škoda Auto отчита деветмесечен ръст в доставките, приходите и печалбата, потвърждавайки третото място сред най-продаваните марки автомобили в Европа

› Повишено търсене: Доставките са общо 765 700 през първите девет месеца на 2025 г., което е с 14,1% повече на годишна база, затвърждавайки позицията на Škoda като третата най-продавана марка автомобили в Европа

› Солидни финансови резултати: Приходите се увеличават до 22,344 млрд. евро (+9,5%), оперативната печалба достига 1,790 млрд. евро (+5,4%), а нетният паричен поток е общо 1,934 млрд. евро (−2,8%)

› Висока рентабилност: Възвръщаемостта на продажбите от 8,0% (2024: 8,3%) потвърждава стабилен бизнес модел, което прави Škoda Auto една от най-печелившите европейски марки автомобили за масово производство

› Електрификацията се ускорява: 150 700 електрифицирани автомобила са доставени по целия свят; комбиниран дял на BEV и PHEV в Европа от 24,1% (2024: 11,1%); Elroq и Enyaq са на трето и шесто място сред BEV в Европа

› Кампания за интернационализация: Рекордни доставки от 49 400 автомобила в Индия (+106,1%), водени от високото търсене на местно произведени модели

Млада Болеслав – През първите три тримесечия на 2025 г. Škoda Auto регистрира силни ключови финансови показатели: приходите нараснаха до 22,344 милиарда евро (+9,5%), 251031-infographic-3q_2025_106619f2-955x1920оперативната печалба се увеличи до 1,790 милиарда евро (+5,4%), а нетният паричен поток остана на много стабилно ниво, възлизайки на 1,934 милиарда евро (–2,8%). Възвръщаемостта на продажбите (RoS) остана на солидните 8,0% (2024: 8,3%), потвърждавайки позицията на Škoda като една от най-печелившите европейски марки автомобили за масово производство. 765 700 автомобила са доставени на клиенти по целия свят, което е увеличение с 14,1% на годишна база.

В Европа (ЕС-27, Великобритания, Швейцария, Норвегия и Исландия) марката е доставила 616 300 автомобила, заемайки третото място в региона. Моделите BEV и PHEV представляват 24,1% от доставките (2024: 11,1%), като моделите Elroq и Enyaq се нареждат на трето и шесто място в продажбите на BEV в Европа. Освен това Elroq премина границата от 100 000 поръчки от началото на продажбите. Стратегията за интернационализация на Škoda също влиза в сила, с рекордно висок брой от 49 400 автомобила, доставени на индийския пазар (+106,1%). Във Виетнам производството на Kushaq започна по-рано тази година, а производството и продажбите на Slavia започнаха през септември.

Untitled

Škoda Auto продължава солидното си представяне в годината на своята 130-годишнина.

Škoda Auto достави общо 765 700 (2024: 671 300) автомобила на клиенти по целия свят през първите три тримесечия. Годишното увеличение от 14,1% се дължи на по-силните продажби на ключови европейски пазари и в Индия, наред с най-широката и най-актуална моделна гама на марката, обхващаща всички видове задвижващи агрегати.

В резултат на това чешкият производител изпреварва пазара като цяло, оставайки третата най-продавана марка в Европа. Стратегическата цел на марката е да остане сред трите най-търсени производители на автомобили в Европа до 2030 г.

Škoda също така регистрира значителен ръст на най-големия си пазар, Германия, със 153 800 доставки, което съответства на абсолютно увеличение от 13 800 автомобила (+9,9% на годишна база). Други забележителни увеличения са регистрирани на втория по големина пазар, Чехия (67 700; +6 000; +9,8%) и третия по големина пазар.

31.10.2025

.