Архив

Toyota обявява изцяло новия Hilux, включително първата електрическа версия на емблематичния пикап с батерии

Toyota разкрива изцяло новото девето поколение на своя легендарен пикап Hilux

Новият модел е изцяло съобразен с философията на Toyota за многопътност, предоставяйки на клиентите множество опции за задвижване, за да отговори най-добре на техните нужди и местни условия на шофиране

Първият електрически Hilux с батерии, Hilux Hybrid 48V, е най-продаваният модел за Западна Европа; Дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене за източноевропейските пазари на Toyota

Потвърждение за електрически Hilux с водородни горивни клетки, планиран за 2028 г.

Каросерия с двойна кабина, електрическо сервоуправление* и задвижване на всички колела, въведени в цялата гама

Нов, здрав и пъргав външен дизайн и цялостно подобрено сензорно качество, вдъхновени от новия Land Cruiser

Напълно дигитално потребителско изживяване и значително разширение на функциите за безопасност и асистенция на водача на Toyota T-Mate

Пазарното представяне на изцяло новия Hilux ще започне с модела BEV от декември 2025 г.

Брюксел,10 ноември 2025 г. newsroom.toyota.eu

Toyota днес обявява изцяло новия Hilux, девето поколение на своята глобална икона за сила, надеждност и трайно качество. 1 800_2025toyotahiluxbevhero17

Представянето на новия модел отвежда легендарния пикап в нова ера на електрифицирана мощност, в съответствие с философията на Toyota за многопътност, включваща първия електрически модел с батерии и електрическа версия с водородни горивни клетки, и двете с нулеви емисии.

Multipath признава, че различните нужди на клиентите и местните условия не могат да бъдат задоволени от едно решение, така че изцяло новият Hilux предоставя на клиентите набор от опции, които да отговарят на техните нужди и местни условия на шофиране. С хибриден 48V и дизелови и бензинови двигатели с вътрешно горене, включени в по-широката европейска гама, Hilux ще разполага с повече опции за задвижване от всеки друг модел на Toyota, разширявайки пазарния си обхват, като същевременно запазва качеството, издръжливостта и надеждността, които го направиха любимия пикап в света.

Новият външен стил на Hilux е разработен по темата „Здрав и пъргав“, проектирайки мощен вид в предната част с нови пропорции, генериращи видимо силна стойка. Предната обработка включва тънки нови фарове, свързани с централна лайсна, която носи името TOYOTA в класически стил. При модела BEV аеродинамичната обработка премахва традиционната решетка и са монтирани специални алуминиеви джанти. Новите характеристики за всички версии включват ново стъпало на задната палуба за лесен достъп и преработено странично стъпало.

2 800_2025toyotahiluxbevhero18С новото поколение Hilux преминава към един стил на каросерията – Double Cab – в съответствие с предпочитанията на клиентите. В toyota-hilix-electric-review-07кабината има цялостно повишение на сензорното качество, повлияно от новия Toyota Land Cruiser. Централната конзола е с нов хоризонтален дизайн, включващ 12,3-инчов, персонализируем комбиниран измервателен уред за водача и централен мултимедиен сензорен екран (до 12,3 инча).

Всички контроли за задвижване на всички колела и офроуд са централно групирани за лесна работа; моделът BEV използва селектор за задвижване с едно действие shift-by-wire. За да се гарантира, че изискванията за свързаност са изпълнени, Hilux се предлага с безжично зарядно устройство и нови USB портове в задната част на кабината.

Новите собственици на Hilux могат да имат достъп до отдалечени и свързани услуги чрез приложението MyToyota, удобно както за частни, така и за бизнес/автопаркови клиенти. Мениджърите на автопаркове могат да преглеждат данни от до 10 превозни средства, включително местоположение, ниво на горивото и състояние на зареждане на електрически превозни средства, както и анализи на шофирането, като например история на пътуванията.

Това е и първият Hilux, оборудван с електрическо сервоуправление, с предимствата на по-директно управление, по-лесна маневреност и по-малък риск от откат при шофиране по неравен терен.

Функциите, включени в усъвършенствания пакет за безопасност и асистенция при шофиране Toyota T-Mate на Hilux, са значително разширени. Новият модел ще се предлага (в 6 800_2025toyotahiluxbevint01зависимост от нивото на оборудване и местния пазар) с множество нови и подобрени функции, включително разширение на Toyota Safety Sense, което ще включва потискане на ускорението при ниска скорост, проактивен асистент за шофиране и система за аварийно спиране. Новите безжични актуализации ще осигурят безпроблемни подобрения, когато са налични.

Други нови елементи включват (наред с други) система за наблюдение на мъртвата зона, асистент за безопасно излизане и камера за наблюдение на водача.

10 800_2025toyotahiluxbevint07Въвеждането на електрическо захранване с батерии е революционна иновация за Hilux, постигната без да се жертва известното качество, издръжливост и надеждност на модела.

Той ще бъде особено привлекателен за клиентите с автопаркове, търсещи пикап, който съчетава нулеви емисии с ежедневна практичност, безкомпромисно QDR (Quick Driving Aviation – бърза плавност) и офроуд възможности. Той запазва основната сила на характерната за Hilux конструкция на каросерията върху рамата и е проектиран за офроуд характеристики, включително специфични мерки за защита на батерията от повреда или проникване на вода. Забележително е, че дълбочината на газене е равна на тази на настоящия модел с двигател с вътрешно горене.

Hilux BEV допълнително се възползва от система Multi-Terrain Select, която адаптира производителността на автомобила към различни офроуд терени, използвайки контрол на спирачките и въртящия момент, еквивалентно на шофиране в диапазон L4 в автомобил с конвенционално задвижване.

Задвижващият агрегат разполага с литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 кВтч и предни и задни eAxles, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, с въртящ момент от 205 Нм, генериран отпред, и 268,6 Нм отзад. Предварителните данни преди хомологация показват приблизителни стойности от 715 кг за полезен товар и 1600 кг за теглителна мощност, с пробег по WLTP от приблизително 240 км. Toyota се е насочила към най-добрите в класа си възможности за зареждане, които ще сведат до минимум времето за престой на автомобила.

toyota-hilix-electric-review-02Хибридният 48V силов агрегат беше представен в настоящата гама Hilux през 2025 г. и ще се превърне в най-продаваният модел в Европа в изцяло новото поколение. Производството ще започне през пролетта на 2026 г.

Системата се състои от 48V литиево-йонна батерия – удобно разположена под задните седалки, така че вътрешното пространство да не се ограничава – електрически двигател-генератор и DC-DC конвертор. Възползвайки се от водещото в света ноу-хау на Toyota в областта на хибридните технологии, тя поддържа 2,8-литровия двигател, за да осигури плавно, тихо и изискано представяне както при шофиране на пътя, така и извън него. Качеството на шофиране е особено забележимо при потегляне и ускорение.

Поддържа се отлична товароносимост: могат да се превозват полезни товари до един тон и могат да се теглят ремаркета със спирачки до 3500 кг.

Компонентите на хибридното задвижване са проектирани за лесна интеграция и за да издържат на тежки експлоатационни условия. Забележително е, че мотор-генераторът е разположен високо върху двигателя, така че автомобилът запазва способността си за газене от 700 мм. Офроуд характеристиките са допълнително подобрени със системата Multi-Terrain Select. Тя може да бъде активирана от водача, за да адаптира производителността към различни повърхности, като се предлага Multi-Terrain Monitor, който помага за позиционирането на автомобила в трудни условия. Предлага се и Panoramic View Monitor, който подпомага паркирането и прецизните маневри на пътя.

Двигателите с вътрешно горене ще продължат да играят роля в гамата Hilux, но тяхната наличност ще бъде фокусирана само върху източноевропейските пазари на Toyota, като се гарантира, че нуждите на регионалните клиенти ще бъдат задоволени. Мускулестият и ефикасен 2,8-литров дизел ще замени 2,4-литровия агрегат, предлаган заедно с установения toyota-hilix-electric-review-032,7-литров бензинов двигател.

Електрическият Hilux с горивни клетки е потвърден за бъдещо производство

Бъдещето обещава още повече за Hilux с потвърждението, че версия, оборудвана със система за водородни горивни клетки на Toyota, е планирана да пристигне през 2028 г. Hilux с горивни клетки ще бъде поредна демонстрация на ангажимента на Toyota за реализиране на потенциала на водорода като ценен източник на чиста енергия и ще добави стимул за по-широко внедряване на водородни екосистеми и инфраструктура в Европа.

*EPS за западноевропейския пазар на Toyota; хидравличната система е запазена за източната част.