Архив

Следващите Renault Megane и Scenic се очаква да станат хибридни

За семейните автомобили, които в момента са само електрически, се разглеждат PHEV и задвижващи агрегати с удължаване на пробега

Настоящият Megane, пуснат на пазара през 2022 г., беше първият от масовите модели на Renault, който се отказа от бензиновия двигател

10 ноември 2025 г.

Renault може да върне бензиновите версии на Megane и Scenic, след като шефовете потвърдиха, че подготвят нова многогоривна платформа, която ще бъде в основата на следващото поколение автомобили от C-сегмента.

Въпреки че е създадена предимно като електрическа архитектура, шефът на Renault Фабрис Камболив заяви, че е проектирана и за плъгин-ин хибридни задвижващи агрегати и

Renault Scenic

Renault Scenic

задвижващи агрегати с удължаване на пробега.

Камболив заяви, че това ще бъде „специализирана платформа за електрически превозни средства“, но „ако [продажбите на електрически превозни средства] не са толкова бързи, колкото се очаква, може би ще можете да завършите този темп на развитие на електрически превозни средства с някои разширения, като удължаване на пробега или plug-in хибрид, и това е, върху което работим“.

Дата на пускане на пазара на новата платформа вероятно ще бъде около 2030 г., каза Камболив. Когато пристигне, към нея ще се присъединят четири нови модела, въпреки че не се очаква всички да бъдат базирани на новата платформа. Той каза: „От осемте [автомобила, обещани в нашия план „Renaulution“], четири вече са пуснати на пазара и искаме да пуснем още четири.“

Камболив добави, че „следващото предизвикателство, след пускането на първата линия от C-… B- и A-сегментите, ще бъде как да обновим нашите C- и D-сегменти“ и въпреки че „специализираната платформа за електрически превозни средства работи много добре в B-сегмента“, мултиенергийният план е най-подходящ за по-големите модели.

Главният изпълнителен директор на Renault Group, Франсоа Провост, заяви, че тази нова платформа и следващата вълна автомобили са важни за марката, „за да продължим мисията си да доминираме в C-сегмента и особено да растем в Северна Европа“.

Renault Megane

Renault Megane

Докато Провост и Камболив бяха сдържани относно подробностите за това кои автомобили ще бъдат в основата на платформата, моментът отваря вратата за използването ѝ за ново поколение на базирания на CMF-EV Megane (който беше пуснат на пазара през 2022 г.) и Scenic (който се появи през 2024 г.). Това би позволило на Renault да върне мощността на двигателите с вътрешно горене в моделите, които в момента се продават изключително като електрически автомобили.

Традиционният хечбек на френската фирма получава подобрения за удължаване на пробега и подобрени интериорни технологии

Камболив каза, че хибридните задвижващи агрегати ще използват схема, при която задвижването се управлява от електрически двигатели, а бензиновият двигател действа като генератор за батерия – подобно на начина, по който работи системата e-Power на Nissan.

„Искаме ли серийно задвижване или директно задвижване? Логиката е серийно задвижване, което означава електрическо сцепление“, каза той. Ключова причина за това е да се позволи на купувачите да се запознаят с електрическо задвижване, но без тревожността за пробега.

Камболив не даде допълнителни подробности за задвижващия агрегат, като например източника на малкия бензинов двигател, но е вероятно той да дойде от Horse, производителят на задвижващи агрегати, съвместно притежаван от Renault и Geely.

Пускането на пазара на новата платформа за автомобилите от C-сегмента на Renault е част от усилията за ускоряване на производствените срокове, като същевременно се намалят разходите, както направи фирмата с 21-месечния период на производство на Twingo, който също беше с 25% по-евтин за производство от еквивалентните модели.