Продажбите на автомобили в Китай неочаквано се свиват през октомври след осеммесечен растеж
ПЕКИН, 10 ноември (Reuters) – Продажбите на автомобили в Китай са спаднали през октомври спрямо предходната година, прекъсвайки осеммесечна серия на растеж, тъй като потребителското доверие се отслаби на фона на намалените данъчни облекчения и държавните субсидии.
Продажбите на автомобили са намалели с 0,8% до 2,27 милиона бройки миналия месец спрямо 6,6% увеличение през септември, показаха данни на Китайската асоциация за леки автомобили в понеделник.
reuters.com/world/asia-pacific,10 ноември 2025 г. 11:05 ч.
С данъчни облекчения за покупка до 30 000 юана (4 211,71 долара) за електрически превозни средства и PHEV, които ще намалеят наполовина от 2026 г. насам, все по-голям брой
производители на автомобили, включително Xiaomi, Nio, Li Auto, предлагат субсидии до 15 000 юана, за да насърчат поръчките да бъдат доставени през следващата година.
Междувременно държавните субсидии, които стимулираха над 12 милиона замени на автомобили тази година, намаляват, тъй като схемата за потребителски субсидии приключва в края на годината.
Близо 20 провинции и градове са преустановили или затегнали субсидираните замени на автомобили, което е намалило покупателната активност на потребителите, каза Цуй Донгшу, генерален секретар на асоциацията.
Младите хора, които не са склонни да купуват кола, също водят до недостиг на купувачи на автомобили за първи път, добави той.
Слабото търсене само засилва конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света.
Местният лидер в продажбите на електрически автомобили BYD удължи спада в продажбите миналия месец, докато Geely и Leapmotor и двата обновиха рекордите си за продажби, което е предизвикателство срещу BYD в бюджетния сегмент.
Един модел, който би могъл да се конкурира с най-евтиния електромобил на BYD, Dolphin, е Aion UT super EV. С пробег от 500 км и технологията за смяна на батерии на CATL, новият автомобил е на конкурентна цена от 49 900 юана.
Със силни задгранични доставки от BYD и други, целящи диверсификация извън родния пазар, растежът на износа на автомобили от Китай се ускори до 27,7% от 20,7% през септември, показват данни на CPCA.
(1 долар = 7,1230 китайски юана)









