Архив

Китайският BYD се стреми да продаде до 1,6 милиона превозни средства в чужбина през 2026 г., съобщава Citi

ПЕКИН, 11 ноември (Reuters) – Китайският производител на електрически превозни средства BYD заяви в доклад във вторник, че компанията има за цел да продаде до 1,6 милиона автомобила в чужбина през следващата година, удвоявайки разширяването си в чужбина с висок двуцифрен растеж от 2025 г.

Прогнозата за продажби в чужбина от 1,5-1,6 милиона автомобила е нараснала от очакваните 900 000 до 1 милион продадени автомобила извън Китай през 2025 г., „като растежът

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

Електрически автомобил BYD Song Pro е показан по време на събитието за представяне на китайския производител на електрически превозни средства (EV) BYD в Буенос Айрес, Аржентина, 8 октомври 2025 г. REUTERS

е обусловен от пускането на нови модели“, се казва в доклада на Citi, цитирайки среща с ръководството на BYD във вторник.

Продажбите на BYD в чужбина са балансирани в различни региони, като Европа, Северна Америка и АСЕАН представляват съответно една трета от общите продажби в чужбина през 2025 г.“, според Citi.

Ръководството на BYD също така очаква спад в капиталовите разходи през четвъртото тримесечие спрямо предходното тримесечие, последван от значителен спад през 2026 г., „като се има предвид, че производственият капацитет за превозни средства и батерии би трябвало да може да отговори на търсенето“, се казва в доклада.

BYD не отговори веднага на искане за коментар.

Citi не спомена обща цел за продажбите на BYD за 2026 г. Автомобилният производител намали целта за 2025 г. с 16% до 4,6 милиона превозни средства, след като продажбите му у дома спаднаха през последните месеци.

BYD, който миналия месец отчете най-големия си спад на тримесечната печалба за повече от четири години, е доставил около 20% от общия брой превозни средства в чужбина досега тази година, двойно повече от нивото от 2024 г.

BYD е изправен пред по-силна конкуренция в Китай от местни конкуренти като Geely и Leapmotor в сегмента на бюджетните автомобили.

BYD е построил поне осем мегафабрики в Китай през последните пет години. Компанията е изграждала фабрики в чужбина за местно сглобяване в страни, включително Унгария и Бразилия, и планира трети завод за Европа, като Испания е водещ кандидат, съобщи Reuters по-рано.