Audi RS3 GT е шпионирано по време на тестове като финал на петцилиндровия хотхеч
Редовият петцилиндров двигател си тръгва с гръм и трясък.
2025 Audi RS3 Sportback
Снимка от: Audi
motor1.com/news, 12 ноември 2025
Audi наскоро потвърди дългосрочния си ангажимент към двигателите с вътрешно горене, надхвърляйки предварително обявената крайна дата 2032 г. Не всички двигатели с
вътрешно горене обаче ще стигнат дотук. Вече се сбогувахме с W12 на флагмана A8 и V-10 на суперколата R8, а сега друг емблематичен двигател се насочва към пенсиониране. Редовият петцилиндров двигател вече е ограничен до един модел, RS3, след края на TT RS и RS Q3.
Преди Audi да забрави емблематичния 2,5-литров TFSI, компанията дава на RS3 „GT“ третирането. Нови кадри, заснети на Нюрбургринг от CarSpyMedia, показват прототип на хотхеча, който се бори да скрие аеродинамичния си бодикит. Предните индикатори подсказват, че става въпрос за версия, ориентирана към пистата, но не се заблуждавайте: тя ще остане годна за движение по пътищата. Ясно се вижда по-изразен преден спойлер, както и допълнителни въздухозаборници под регистрационния номер.
Прототипът изглежда е по-ниско разположен с по-твърдо окачване, докато ролкейджът вътре със сигурност няма да стигне до производство. Други правдоподобни подобрения в „GT“ включват по-мощни спирачки, по-остро управление, нови джанти и гуми, както и въглеродни влакна.
Най-голямата мистерия е дали Audi прави някакви промени под капака. В сегашния си вид, петцилиндровият двигател на RS3 произвежда 394 конски сили и 500 нютонметра въртящ момент. Преди няколко години бившият изпълнителен директор на Audi Sport Себастиан Грамс намекна, че е възможна по-голяма мощност: „Ще увеличим петцилиндровия двигател за следващата стъпка. Ще го подобрим. Все още има път да се извърви.“
Така или иначе, дните на двигателя са преброени. Главният изпълнителен директор на Audi, Гернот Дьолнер, наскоро потвърди: „Петцилиндровият двигател вероятно ще приключи с Евро 7.“ Въпреки че инженерите биха могли да адаптират силовия агрегат, за да отговаря на по-строгите стандарти за емисии, това няма да се случи. Инголщат е анализирал данните и прогнозираните продажби не биха оправдали инвестицията, необходима за съответствие на редовия петцилиндров двигател с изискванията. Евро 7 влиза в пълна сила през
ноември 2027 г.
Все пак, легендарният двигател все още не е изчезнал. Въпреки че прототипът, видян тук, е петвратият Sportback, се надяваме, че RS3 Sedan също ще получи GT модификацията. Междувременно Audi позволи на Cupra да използва двигателя за завръщащия се Formentor VZ5, друг петцилиндров модел.
Ако слуховете са верни, още един модел на VW Group може също да получи „EA855“. Докладите сочат, че един върхов Golf R най-накрая може да приеме по-големия силов агрегат, но ще повярваме, когато го видим. Междувременно, Audi очевидно подготвя по-пикантна RS3 и с наближаването на Евро 7, вероятно няма да се наложи да чакаме дълго за дебюта ѝ.
Audi вече потвърди, че ще пусне нови RS модели следващата година и има голяма вероятност този редови петцилиндров лебедов спектакъл да е сред тях.








