Диво изглеждащ концептуален Peugeot с хиперквадратен волан показва предварителен преглед на заместника на 208
Концепцията Polygon е официална и с нея френският автомобилен производител Peugeot иска да демонстрира своята визия за бъдещето. Този модел очевидно показва иновативни функции, които ще бъдат въведени през втората половина на десетилетието, а най-интригуващата от всички е така нареченият хиперквадратен волан.
Публикувано: 12 ноември 2025 г.
autoevolution.com/news
Правоъгълник със заоблени ъгли, а не квадрат, новата концепция за волан на Peugeot може да се похвали с не по-малко от четири кръга. Всеки от тях е капсула, която съдържа
ключови контроли, и донякъде не е изненадващо за такава перспективна концепция, че технологията steer-by-wire също е в менюто.
Очаква се да дебютира в следващия 208 не по-късно от 2027 г., устройството Hypersquare е важна част от следващата система i-Cockpit. Що се отнася до концепцията за врата тип „крило на чайка“, няма централен сензорен екран. Вместо това екранът е предното стъкло. Цялата информация се отразява върху предното стъкло посредством микро-LED панел.
По същество е луксозен head-up дисплей, проекцията е с размери 24 на 74 сантиметра. Peugeot казва, че екраните могат да бъдат разчетени като 31 инча, което е огромно по съвременните стандарти. За сравнение, Hyundai Connected Car Navigation Cockpit обединява 12,3-инчов дигитален инструментален панел и 12,3-инчов сензорен екран.
Hypersquare може да се завърта на 170 градуса във всяка посока, в сравнение с три пълни завъртания за традиционен волан. А липсата на механична връзка между волана и предните колела допълнително означава, че Peugeot работи върху система за управление с адаптивно към скоростта променливо предавателно число за следващото поколение на 208.
Поглеждайки назад, Peugeot не е първият автомобилен производител, който внедрява технологията steer-by-wire в голям мащаб. Infiniti държи тази титла с Q50, седан със задно предаване, който беше спрян от производство след моделната 2024 година. В комбинация с Nissan Skyline от серията V37, Q50 се предлагаше с четири- и шестцилиндрови двигатели.
Силно вдъхновен от емблематичния хечбек 205 и спортния автомобил AZ-1, Polygon максимално използва рециклирани материали в цялата си
кабина. Лакът за интериора, например, е частично направен от излезли от употреба гуми. Кован текстил, от друга страна, покрива панелите на вратите, пода и тавана. Въпросният кован текстил е от рециклирани седалки.
Дори седалките са с обвивки, изработени от рециклирана пластмаса. Този материал е използван и за капаците на колелата. За съжаление на потенциалните клиенти, не се знае много за окончателния дизайн на Peugeot за следващия 208. Но ако Peugeot успее да се докаже за електрическа версия, очаквайте стил на предната част и осветление, напомнящи за тази концепция.
Изходящият супермини 208 е един от любимите автомобили в Европа, като дилърите на Peugeot са продали почти 200 000 бройки през 2024 г. в региона на Европа-28. Представен през 2019 г., второто поколение 208 е базирано на Common Modular Platform на групата PSA.
Предлаган с три- и четирицилиндров двигател, настоящият 208 оживява с електрическа мощ. Най-интересната му версия до момента е E-208 GTi, който генерира 280 конски сили (276 к.с.) и 345 Нм (255 lb-ft) от предно разположения си електрически задвижващ агрегат.








