Архив

Peugeot представя концептуалния Polygon

Концептуалният автомобил, дълъг по-малко от четири метра, е първият вероятен поглед към новия Peugeot 208 – който, както беше съобщено по-рано, ще се предлага ексклузивно като BEV e-208.

Изображение: Peugeot concept BEV

stellantis.com, 13.11.2025

Въпреки че Peugeot не е заявила директно, че Polygon е директен преглед на новия e-208, има някои силни индикации. Френската автомобилна марка, собственост на Stellantis, пеуказва, че Polygon „предварително представя Peugeot-ите на утрешния ден“ и включва редица характеристики, подобни или сходни с тези, предсказани за e-208.

пежоНапример, има цялостно преработване на кормилното управление, което в Polygon означава нов Hypersquare волан, както и нова технология drive-by-wire.

Има и адаптивна система за кормилно предаване, базирана на скоростта; При ниски скорости максималното въртене е ограничено до по-малко от едно пълно завъртане във всяка посока за по-добро маневриране, докато при по-високи скорости входът е по-чувствителен, така че по-малките движения са достатъчни. electrive вече е отразявал как новият e-208 ще има правоъгълен волан, а не кръгъл, като това беше намекнато преди три години в проучването на CES „Inception“.

Преди това сме разглеждали – бел. ред. – и как e-208 е подготвен за основен ремонт на пилотската кабина, а концепцията Polygon дава някои важни насоки тук: новият „i-Cockpit“ на Peugeot вижда предното стъкло да става част от системата за цифров дисплей, с микро-LED панел, проектиращ информация в зрителното поле на водача зад кормилните управления. Вътре има много модулни компоненти, които могат да бъдат заменени или разменени, включително кормилното управление, капаците на колелата, пяната на седалките и други.

Stellantis също така е проучила някои промени в производствения си процес с концепцията Polygon – рекламира увеличено използване на рециклирани материали в целия пежавтомобил, като цялата кабина е изработена от ковани текстилни изделия, а седалките са с обвивка, изработена от 3D-принтирана рециклирана пластмаса. Двете отварящи се нагоре врати тип „пеперуда“ са особено впечатляващо допълнение, като Stellantis казва, че това „подобрява достъпността в кабината“. Освен това има три нива на оборудване: Urban, Player и Explorer, които наскоро бяха представени на виртуален остров, наречен „Polygon City“ във видеоиграта Fortnite.

Колко от това ще се използва в новия e-208 или платформата SLTA Small през 2026 г., предстои да видим, но ако се съди по концепцията Polygon, е ясно, че Peugeot е склонна да диференцира следващия си компактен хечбек с по-силен дигитален потребителски интерфейс, персонализиране, по-интерактивно осветление и облицовка и, разбира се, преход към drive-by-wire – само по себе си първи за групата Stellantis.